Recruitment for first-cycle, second-cycle and master's degree studies

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, II stopień, 2 -letnie, stacjonarne

Details
Code 12-PRK-DZ-S.M.2
Organizational unit Faculty of Political Science and Social Communication
Field of studies Journalism and Social Communication
Form of studies full-time
Level of education master's degree studies
Educational profile academic
Language(s) of instruction Polish
Admission limit 25
Duration 2 years
Recruitment committee address Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna
WNoPiKS UO

Collegium Civitas UO
ul. Katowicka 89, 45-061 Opole,
pok. 310
tel. 77 452 74 62, 721 575 451
e-mail: politologia@uni.opole.pl

Cudzoziemcy:
International Students Office
ul. Grunwaldzka 31, 45-054 Opole,
pok. 1, 8, 9
tel. +48 77 452 7496
e-mail: hello@uni.opole.pl
Office opening hours 11:00-14:00
WWW address http://wnopiks.uni.opole.pl/
Required document
  • university diploma or its equivalent
  Ask a question
There is currently no active phase.

(show past turns)

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna to kierunek studiów, który wzbudza duże zainteresowanie, a wybierany jest przez osoby, które wiedzą, że w przyszłości będą:

  • dziennikarzami,
  • kreatorami informacji,
  • rzecznikami prasowymi,
  • specjalistami w dziedzinie materiałów filmowych,
  • social media menadżerami,
  • badaczami mediów,
  • specjalistami od komunikacji społecznej, marketingu, public relations lub reklamy.

Jako student Dziennikarstwa i komunikacji społecznej zdobędziesz ogólną wiedzę, którą wykorzystasz bardzo konkretnie w praktyce! Dowiesz się o podstawowych uwarunkowaniach funkcjonowania instytucji medialnych w środowisku informacyjnym. Poznasz niezbędne do pracy zagadnienia z zakresu dziennikarstwa sieciowego i reportażu zaangażowanego. Ponadto poznasz zaawansowany wymiar dziennikarstwa i komunikacji społecznej – metodologię badań, społeczną odpowiedzialność mediów, komunikowanie międzykulturowe,  a także wejdziesz w tajniki zarządzania tak informacją, jak i samymi mediami.

 

Program studiów uwzględnia również wybór jednego z dwóch modułów - tak, abyś lepiej mogła/mógł skoncentrować się na kształtowaniu i ulepszaniu wybranych przez Ciebie umiejętności i kompetencji. Dostępne moduły możesz wybrać w zależności od własnych zainteresowań i dostępnych uwarunkowań organizacyjnych:     

·         Krytyka filmowa (w tym m.in. analiza dzieła filmowego, film a nowe media czy rynek filmowy);

·         Montaż audio-video (w tym m.in. technika montażu, postsynchrony / dubbing czy podstawy sztuki operatorskiej).

 

Zobacz stronę Wydziału Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej >>>

 

 

Czego uczy się na dziennikarstwie i komunikacji społecznej?

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna to kierunek studiów, którego program nauczania został skonsultowany z przedstawicielami otoczenia zewnętrznego i będzie przez nich współprowadzony, gdyż w gronie naszych wykładowców są dziennikarze mediów regionalnych i ogólnopolskich, a także specjaliści od reklamy i Public Relations.

Do dyspozycji studentów przygotowaliśmy świetnie wyposażoną w cyfrowy sprzęt reporterski pracownię do montażu radiowo-telewizyjnego (kamery, aparaty i magnetofony do nagrań radiowych). Wszystkie zebrane i nagrane materiały można studenci montują w trakcie zajęć, dzięki czemu poznają specyfikę pracy w profesjonalnych redakcjach.

Studenci odbywać też będą zajęcia w siedzibie Studenckiej Telewizji Uniwersytetu Opolskiego, gdzie w małych grupach zajmą się tworzeniem programów telewizyjnych. Pracę radiowca na co dzień zgłębiać będą w studenckiej rozgłośni Radio Sygnały. Na studentów zainteresowanych pisaniem czekają w naszej pracowni programy do profesjonalnego składu gazet. Pod okiem dziennikarzy i grafików będą mogli realizować swoje pomysły, stawiając pierwsze kroki w piśmie „Gazeta Studencka”.

 

Dlaczego warto studiować ten kierunek?

dr Sabina Baraniewicz-Kotasińska, koordynatorka kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Działalność studencka

Nasi studenci działają w wielu organizacjach: Samorządzie Studenckim, Studenckim Kole Naukowym Politologów, w Kole Naukowym „Radio-Sygnały” (pasjonaci radia), w Kole Naukowym „Studencka” (pasjonaci dziennikarstwa prasowego), a także w SETA TV, czyli najlepszej w Polsce telewizji studenckiej, dzięki czemu rozwijają swoje pasje i pogłębiają zainteresowania.

Nasi studenci to nasi najważniejsi partnerzy w działaniach – to oni tworzą życie studenckie naszego Wydziału!

 

Co można robić po tych studiach?

Absolwent będzie przygotowany do podjęcia pracy w redakcjach ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych mediów oraz w wyspecjalizowanych agencjach zajmujących się komunikacją społeczną i marketingiem. Będziecie w stanie swobodnie funkcjonować na rynku nowych mediów. 

Nasi absolwenci pracują w najważniejszych redakcjach rozsianych po całym kraju; swobodnie kreują przekaz informacji, który codziennie trafia do setek tysięcy odbiorców.  Informacja stanowi dziś jeden z kluczowych zasobów. Rzetelna, wiarygodna informacja pozwala podejmować odpowiednie decyzje polityczne i biznesowe. Informacja stanowi też narzędzie do zarządzania grupami społecznymi, a niejednokrotnie sterowania zachowaniami społecznymi jednostek i grup. O ile poprzednie wieki charakteryzowały się deficytem informacji (tylko nieliczne osoby miały dostęp do aktualnych informacji), o tyle XXI wiek wyróżnia się nadprodukcją informacji, z czego część z nich to tzw. fake newsy. W takich warunkach zawód dziennikarza nabiera szczególnego znaczenia. Dziennikarz zbiera bowiem informacje, weryfikuje ich prawdziwość, interpretuje je i osadza w szerszym kontekście, a następnie podaje do publicznej wiadomości. Dzięki pracy dziennikarza, społeczeństwo lepiej rozumie wydarzania i zachodzące w świecie procesy. Kierunek dziennikarstwo i komunikacja społeczna ma na celu przygotowanie do podjęcia zawodu dziennikarza i wykonywania go zgodnie z najlepszymi standardami warsztatowymi i etycznymi.

Są to idealne studia dla osób, które chcą rozwinąć swoje umiejętności oraz podjąć wyzwanie na rynku pracy, nie tylko w mediach, ale również w usługach kreatywnych, jako copywriterzy, social-media ninja, specjaliści od pozycjonowania i targetowania treści i wielu innych, dopiero co powstających.

Absolwenci wykazujący zainteresowania naukowe będą przygotowani do podjęcia studiów trzeciego stopnia (studia doktoranckie) z zakresu nauki o polityce i administracji.

Dołącz do nas już dziś!

 

Dostępność

Serdecznie zapraszamy na studia wszystkie osoby. Jesteśmy Wydziałem w pełni dostępnym! Zarówno pod względem infrastrukturalnym, cyfrowym czy komunikacyjnym jesteśmy otwarci i wspierający. Program studiów został dostosowany do potrzeb i możliwości naszych studentów. Chciał(a)byś uzyskać więcej informacji? Napisz lub zadzwoń do nas!

 

Cudzoziemcy

Więcej informacji dla kandydatów zagranicznych i osób posiadających zagraniczne dokumenty na stronie hello.uni.opole.pl
Pytania odnośnie rekrutacji cudzoziemców: hello@uni.opole.pl
tel. +48 77 452 7496,      +48 77 452 7292

Kandydaci zagraniczni dokumenty składają w International Students Office (również przesłanych pocztą)
adres: ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8,9  45-054 m. Opole

 


Zasady kwalifikacji

 Wymagania rekrutacyjne: konkurs dyplomów

O przyjęcie mogą ubiegać się absolwenci kierunków studiów co najmniej pierwszego stopnia, dla których dyscypliną wiodącą są dyscypliny z dziedziny nauk społecznych lub humanistycznych.

 

Jednostka kwalifikacyjna Waga
Ocena z dyplomu studiów wyższych 1