Recruitment for first-cycle, second-cycle and master's degree studies

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, jednolite magisterskie, 5-letnie, niestacjonarne

Details
Code 2-PRK-PPW-N.M.5.PP
Organizational unit Faculty of Social Sciences
Field of studies Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Form of studies part-time
Level of education long cycle master's studies
Language(s) of instruction Polish
Admission limit 50
Duration 5 lat
Recruitment committee address Uniwersystet Opolski
Oleska 48
sala 102 lub 317
Sekretarze:
Tomasz Chojnowski - tchojnowski@uni.opole.pl
Łukasz Masnyk - lmasnyk@uni.opole.pl
tel. 77 452 74 39; godziny 9-13

Cudzoziemcy:
www.hello.uni.opole.pl
Required document
  • maturity diploma or its equivalent
  Ask a question
There is currently no active phase.

(show past turns)

Informacje ogólne

Instytut Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Opolskiego zajmuje się działalnością dydaktyczną i badawczą, dokładając wszelkich starań by studenci zdobywając kwalifikacje, zostali wyposażenie w kompleksową wiedzę zarówno teoretyczną, jak i praktyczną. Zajęcia dla studentów prowadzone są przez wysoko wykwalifikowaną kadrę nauczycieli akademickich w różnych formach, wykorzystując nowoczesne środki i metody dydaktyczne, pozwalające na wnikliwie analizowanie problemów i wyznań współczesnej pedagogiki. Instytut współpracuje z placówkami naukowo-badawczymi w kraju i zagranicą, organizowane są międzynarodowe obozy naukowe, ale również „staże” w Polsce (w ramach programu „Most” na innych uczelniach w kraju) i za granicami naszego kraju (np. w ramach programu ERASMUS+).

Jeśli chcesz być dobrze przygotowany do życia i wypełniania zawodu z misją społeczną, spędzić interesująco i aktywnie okres studiów, zrealizować ciekawe praktyki zawodowe, pozwalające doskonalić swój przyszły warsztat pedagogiczny - to wybierz studia w INP w Uniwersytecie Opolskim.

Czego uczy się na Pedagogice przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Mając na uwadze wielką odpowiedzialność związaną z edukację najmłodszych, jak i również związaną z tym przyszłość naszego regionu, koniecznością staje się stworzenie możliwie takich warunków kształcenia nauczycieli pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, które pozwolą na stały rozwój mieszkańców naszego regionu w dynamicznie zmieniającym się społeczeństwie.
Jednym z podstawowych argumentów utworzenia kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna jest fakt, że to absolwenci tego kierunku tworzą warunki, organizują procesy a także podejmują działania, spełniające kluczową rolę w życiu każdego dziecka, dając mu fundament do rozwijania swoich pasji i zainteresowań na kolejnych szczeblach edukacji. W tym okresie przy zaangażowaniu m.in. nauczyciela kształtuje się fundament osobowości podmiotu wychowywanego. To właśnie pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna spełniała przez wieki, i nadal spełnia jedną z najistotniejszych ról w systemie edukacji. Biorąc pod uwagę coraz większą świadomość rodziców na ten temat, aktualnie wzrasta zapotrzebowanie na profesjonalnie przygotowanych nauczycieli na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. To właśnie studia na tym kierunku pozwalają na uzyskanie kompetencji z zakresu kształcenia i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz wyposażają przyszłych nauczycieli w kompetencje społeczne, stanowiące o gotowości do ich systematycznej i permanentnej pracy nad własnym warsztatem pedagogicznym.

Działalność studencka

Studenckie Koło Naukowe Pedagogów (KNP) prowadzi działalność w zakresie popularyzacji nauk pedagogicznych, poprzez rozwijanie zainteresowań, zdobywanie doświadczeń oraz wiedzy z zakresu prowadzenia badań kultury i edukacji wśród młodzieży akademickiej. Poszczególne sekcje naukowe ukierunkowane są na działalność specjalistyczną, właściwą reprezentowanej subdyscyplinie pedagogicznej. W ramach Koła Naukowego Pedagogów funkcjonują następujące sekcje naukowe: Animatorów Kultury, Pedagogiki Opiekuńczo-Wychowawczej, Pedagogiki Pracy, Pedagogiki Wczesnoszkolnej oraz Planowania i Zarządzania Edukacją. Swoje statutowe cele i zadania koło naukowe realizuje poprzez: organizację spotkań o charakterze naukowo-badawczym i dydaktycznym; prowadzenie szkoleń, kursów i warsztatów dla uczniów i studentów; prowadzenie badań i opracowywanie publikacji naukowych i popularnonaukowych; organizowanie i czynny udział w konferencjach i seminariach naukowych; organizację i uczestnictwo w wyjazdach studyjnych, a także organizację i realizację przedsięwzięć kulturalno-oświatowych i charytatywnych w skali regionalnej i ponadregionalnej.

Co można robić po studiach

Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna to kierunek, który przygotowuje do pracy z dziećmi w placówkach przedszkolnych i klasach I – III szkoły podstawowej, co wymaga specjalistycznego ukierunkowania programu studiów na kształcenie nauczycieli mogących sprostać współczesnym standardom nowoczesnej edukacji dzieci.
Absolwent kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, w trakcie jednolitych studiów magisterskich nabędzie między innymi wiedzę ogólną z różnych dziedzin zapewniającą konstruktywne wchodzenie w dialog z dziećmi (uczniami) oraz umiejętność rozbudzania w nich zainteresowań. Posiądzie wiedzę z zakresu dydaktyki ogólnej i przedmiotowej zapewniającą samodzielne przygotowanie, realizację i ewaluację programu nauczania. Nabędzie umiejętności projektowania i prowadzenia badań pedagogicznych, rozpoznawania potrzeb, możliwości i uzdolnień każdego dziecka (ucznia). Dzięki praktycznemu profilowi kształcenia, absolwent kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna będzie między innymi potrafił wykorzystywać w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się i nauczania, przy uwzględnieniu specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych dzieci (uczniów), jaki i grupy, z którą pracuje, posługiwać się normami etycznymi w działalności zawodowej, kierując się przede wszystkim szacunkiem dla godności każdego człowieka, formułować właściwe zachowania i postawy dzieci (uczniów), wobec kultury, a także budować relacje wzajemnego zaufania między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia.

Cudzoziemcy

Więcej informacji dla kandydatów zagranicznych i osób posiadających zagraniczbne dokumenty na stronie hello.uni.opole.pl

Pytania odnośnie rekrutacji cudzoziemców: hello@uni.opole.pl

tel. +48 77 452 7496,      +48 77 452 7292

Kandydaci zagraniczni dokumenty składają w International Students Office (również przesłanych pocztą)

adres: ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8,9  45-054 m. Opole 


Zasady kwalifikacji

 

Wymagania kwalifikacyjne: konkurs świadectw

 LP. PRZEDMIOT Waga Minimalna liczba punktów
1 język polski
lub
język ojczysty
kandydata
część pisemna nowej matury,
poziom podstawowy
0,375 30

część pisemna nowej matury - poziom rozszerzony

lub

"stara matura"

0,5
2 przedmiot do wyboru:
dowolny przedmiot za
wyjątkiem j. polskiego
część pisemna nowej matury,
poziom podstawowy
0,375

część pisemna nowej matury - poziom rozszerzony

lub

"stara matura"

0,5

Oceny w skali innej niż „100-punktowa” przeliczane będą zgodnie z tabelą umieszczoną w załączniku nr 4 do uchwały rekrutacyjnej.