Code | 4-PRK-L-S.L.3.PP |
---|---|
Organizational unit | Faculty of Economics |
Field of studies | Logistyka |
Form of studies | full-time |
Level of education | bachelor's degree studies |
Educational profile | practical |
Language(s) of instruction | Polish |
Admission limit | 50 |
Duration | 3 years |
Recruitment committee address | ul. Ozimska 46a, 45-058 Opole pok. 2 parter Cudzoziemcy: 45-054 Opole, ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8, 9 |
Office opening hours | Wrzesień: od poniedziałku do piątku w godz. 08.00 do 15.00, sobota 14 września godz. 09.00-12.00. |
WWW address | http://www.we.uni.opole.pl |
Required document | |
Ask a question |
OPIS KIERUNKU
Studiując na kierunku Logistyka – kierunek praktyczny, są to studia łączące w sobie teorię i praktykę, gdzie zdobywa się wiedzę i praktyczne umiejętności w jednej z najistotniejszych dyscyplin we współczesnej ekonomii i naukach o zarządzaniu, która przy tym jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż gospodarki w skali międzynarodowej.
W trakcie studiów przekazywana jest wiedza z zakresu zarządzania działalnością logistyczną w przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych i usługowych, sterowania przepływami towarów i informacji, funkcjonowania łańcuchów dostaw, inżynierii systemów i analizy systemowej, marketingu, zarządzania produkcją i usługami, infrastruktury logistycznej, zarządzania jakością oraz projektowania procesów.
Właściwe przygotowanie do wykonywania zawodu logistyka student uzyskuje również dzięki odpowiednio opracowanym i przedstawionym treściom kształcenia z przedmiotów podstawowych – matematyki, statystyki, ekonomii, zarządzania, finansów i rachunkowości oraz prawa.
Student w trakcie zajęć obowiązkowych i przedmiotów do wyboru zdobędzie wiedzę teoretyczną z obszaru logistyki jak również praktyczne podejście do poznanych zagadnień. Prezentowany kierunek jest kierunkiem o profilu praktycznym co oznacza, że część zajęć realizowana jest w formie praktyk odbywanych w różnego typu podmiotach gospodarczych. Studia realizowane są w formie stacjonarnej i niestacjonarnej, kończąc się uzyskaniem tytułu na poziomie licencjata.
Studenci w ramach zajęć mają możliwość:
· wyjazdów zagranicznych w ramach programu ERASMUS.
· uzyskania certyfikatu TransEdu
· uzyskania certyfikatu EBC*L w Akredytowanym Centrum Egzaminacyjnym
· udziału w wizytach studyjnych w przedsiębiorstwach logistycznych
· włączenia się w działania Koła Naukowego LogPoint
· publikowania artykułów w ramach Opolskiego Akademickiego Forum Logistyki
· korzystania z programów typu ERP oraz programów do symulacji procesów FlexSim
PRAKTYKA ZAWODOWA
Praktyka zawodowa stanowi integralną cześć́ procesu kształcenia na kierunku logistyka – profil praktyczny. Odbywanie praktyki zawodowej jest okazją do konfrontacji przez studentów wiedzy teoretycznej i posiadanych doświadczeń z własnymi możliwościami oraz umiejętnościami nabytymi podczas realizacji programu studiów.
W ramach studiów studenci mogą odbywać praktyki m.in w przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych, transportowych i logistycznych w wymiarze 960 h w ciągu trzech lat studiów.
CO MOŻNA ROBIĆ PO TYCH STUDIACH?
Absolwent kierunku logistyka – profil praktyczny zdobędzie kompetencje w zakresie logistyki różnorodnych podmiotów funkcjonujących w ramach łańcucha dostaw oraz specyfiki procesów logistycznych w organizacjach (w zaopatrzeniu, wytwarzaniu, dystrybucji i sprzedaży).
Absolwent kierunku Logistyka nabywa wiedzę dotyczącą funkcjonowania nowoczesnych systemów logistycznych, a także kompetencje w zakresie zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych i usługowych.
Uzyskane w trakcie studiów umiejętności rozwiązywania problemów logistycznych za pomocą metod i technik analizy statystycznej i ekonomicznej, może wykorzystać na kierowniczych stanowiskach w dużych przedsiębiorstwach i korporacjach posiadających rozwinięty dział logistyki. Umiejętności sterowania przepływami towarów i informacji w przedsiębiorstwie i w relacjach przedsiębiorstwa z dostawcami, handlowcami, hurtownikami i detalistami wykorzysta w przedsiębiorstwach z branży TSL a także w małych i średnich przedsiębiorstwach prowadzących działalność logistyczną.
Po ukończeniu licencjatu na kierunku Logistyka istnieje możliwość kontynuacji studiów na poziomie magisterskim na kierunku Logistyka – profil praktyczny oraz kierunkach Zarządzanie, Ekonomia, Finanse i Rachunkowość.
PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Dlaczego warto studiować LOGISTYKĘ? Bo jest to obecnie jeden z niewielu obszarów działalności przedsiębiorstw pozwalający na zbudowanie realnej przewagi konkurencyjnej na rynku. Studia logistyczne to przepustka do pracy pełnej wyzwań. Adresowane są do tych, którzy chcą posiąść liczącą się na rynku pracy wiedzę interdyscyplinarną, a w przyszłości chcieliby pracować w dynamicznym i ciekawym środowisku. Są dla każdego, kto posiada umiejętność logicznego myślenia. W logistyce nie można się nudzić!
Absolwent kierunku Logistyka o profilu praktycznym posiada praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu logistyki i może znaleźć zatrudnienie m.in., jako:
- menedżerowie ds. logistyki w krajowych i międzynarodowych przedsiębiorstwach i korporacjach,
- kierownicy działu logistyki w różnego rodzaju organizacjach, w tym przede wszystkim w przedsiębiorstwach branży TSL (transport – spedycja – logistyka),
- specjaliści w przedsiębiorstwach użyteczności publicznej i organizacjach non-profit prowadzących działalność logistyczną,
- pracownicy instytutów naukowo-badawczych specjalizujących się w zakresie logistyki,
- właściciele małych i średnich przedsiębiorstw w branży TSL,
- analitycy rynku i branży TSL w firmach doradczych i konsultingowych
DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKA
Międzyuczelniane Studenckie Koło Naukowe Logistyki "LogPoint” powstało w lutym 2010 roku z inicjatywy studentów kierunków logistyka oraz ekonomia z dwóch uczelni: Politechniki Opolskiej oraz Uniwersytetu Opolskiego.
Od lat członkowie Koła Naukowego "LogPoint” aktywnie uczestniczą w wielu konferencjach naukowych, sympozjach, seminariach i warsztatach, na które przygotowują publikacje pod okiem opiekunów Koła. Ponadto sami organizują spotkania i konferencje na Wydziale, warsztaty dla studentów z udziałem renomowanych firm konsultingowych. Członkowie Koła poprzez wizyty studyjne w przedsiębiorstwach mają okazję przyjrzeć się praktyce działalności logistycznej i zmierzyć z własnymi wyobrażeniami o pracy logistyków.
W ramach działalności Koła Naukowego „LogPoint” realizowane są:
- spotkania z pracownikami naukowymi, przedsiębiorcami i przedstawicielami władz samorządowych,
- wizyty studyjne w wybranych firmach oraz instytucjach,
- prace redakcyjne artykułów i biuletynów propagujących wiedzę logistyczną,
- własne prace badawcze z zakresu logistyki.
Opolskie Akademickie Forum Logistyki jest ogólnokrajowym studenckim czasopismem internetowym, na forum którego prezentowane będą badania naukowe realizowane przez studentów.
W czasopiśmie publikowane są artykuły prezentujące tematy z zakresu nauk ekonomicznych i społecznych, a w szczególności dotyczące zarządzania, logistyki oraz łańcuchów dostaw. Wszystkie artykuły poddawane będą recenzji, co ma zapewnić wysoki poziom merytoryczny. Autorzy otrzymają rzetelną ocenę ich pracy naukowo-badawczej oraz wskazówki do wykorzystania w przygotowywaniu kolejnych publikacji.
Współpraca międzynarodowa
Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Opolskiego w ramach międzynarodowych umów prowadzi współpracę i wymianę studentów z następującymi uczelniami zagranicznymi:
- Uniwersytet la Coruna Hiszpania
- Uniwersytet w Wilnie Litwa
- Uniwersytet w Dijon Francja
- Uniwersytet w Trier Niemcy
- Uniwersytet w Poczdamie Niemcy
- Narodowy Uniwersytet Służb Podatkowych Ukrainy
- Wyższa Szkoła Nauk Stosowanych Zittau/Goerlitz Niemcy
- Uniwersytet Selcuk Turcja,
- Uniwersytet Kremenchuk Ukraina.
DOSTĘPNOŚĆ
Kierunek dostępny dla osób z niepełnosprawnością, jednak dostępność infrastruktury i zajęć podczas realizacji wymagnych praktyk zależna jest od przedsiębiorstwa.
Dostępność infrastruktury: Budynek przystosowany dla osób ze szczególnymi potrzebami. Poruszanie się po budynku wiąże się z pokonywaniem schodów i półpięter. Budynek jest wyposażony w windę. W bibliotece znajduje się stanowisko dla osób niedowidzących.
Dostępność zajęć: Zajęcia odbywają się w salach wykładowych. Realizacja zajęć w formie praktyk oraz związane z nią utrudnienia związane są z konkretnym przedsiębiorstwem, w którym relizowane są praktyki.
Obserwuj nasze profile w mediach społecznościowych !
👉👉👉 Facebook
KOMISJA REKRUTACYJNA
W sierpniu w godz. 9:00-14:00 dyżur pełni Biuro Dydaktyki i Spraw Studenckich (ul. Katowicka 68, p.106)
CUDZOZIEMCY
Więcej informacji dla kandydatów zagranicznych i osób posiadających zagraniczne dokumenty na stronie hello.uni.opole.pl
Pytania odnośnie rekrutacji cudzoziemców: hello@uni.opole.pl tel. +48 77 452 7496, +48 77 452 7292
Kandydaci zagraniczni dokumenty składają w International Students Office (również przesłanych pocztą) adres: ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8,9 45-054 m. Opole
Zasady kwalifikacji
Wymagania rekrutacyjne: konkurs świadectw
LP. | PRZEDMIOT | Waga | Minimalna liczba punktów | |
1 | matematyka | część pisemna nowej matury, poziom podstawowy |
0,3 | 30 |
część pisemna: - nowej matury, poziom rozszerzony lub - „starej matury” |
0,4 | |||
Ocena końcoworoczna (wyłącznie w przypadku gdy kandydat nie zdawał egzaminu pisemnego z żadnego z wymienionych przedmiotów w ramach „starej matury” i matury zagranicznej) |
0,2 | |||
2 | język obcy nowożytny | część pisemna nowej matury, poziom podstawowy |
0,15 | |
część pisemna: - nowej matury, poziom rozszerzony lub - „starej matury” |
0,2 | |||
Ocena końcoworoczna (wyłącznie w przypadku gdy kandydat nie zdawał egzaminu pisemnego z żadnego z wymienionych przedmiotów w ramach „starej matury” i matury zagranicznej) |
0,1 | |||
3 | przedmiot do wyboru:
|
część pisemna nowej matury, poziom podstawowy |
0,3 | |
część pisemna: - nowej matury, poziom rozszerzony lub - „starej matury” |
0,4 | |||
Ocena końcoworoczna (wyłącznie w przypadku gdy kandydat nie zdawał egzaminu pisemnego z żadnego z wymienionych przedmiotów w ramach „starej matury” i matury zagranicznej) |
0,2 |
Oceny w skali innej niż „100-punktowa” przeliczane będą zgodnie z tabelą umieszczoną w załączniku nr 4 do uchwały rekrutacyjnej.