Code | 4-PRK-S-E-L-D3 |
---|---|
Organizational unit | Faculty of Economics |
Field of studies | Economics |
Form of studies | full-time |
Level of education | bachelor's degree studies |
Educational profile | academic |
Language(s) of instruction | Polish |
Admission limit | 50 |
Duration | 3 years |
Recruitment committee address | ul. Ozimska 46a, 45-058 Opole pok. 2 parter Cudzoziemcy: 45-054 Opole, ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8, 9 |
Office opening hours | Wrzesień: od poniedziałku do piątku w godz. 08.00 do 15.00, sobota 14 września godz. 09.00-12.00. |
WWW address | http://www.we.uni.opole.pl |
Required document | |
Ask a question |
EKONOMIA
Zapraszając Maturzystów do podjęcia studiów na Wydziale Ekonomicznym należy podkreślić, że absolwenci naszych kierunków podjęli atrakcyjną, zgodną ze swoim wykształceniem pracę nie tylko w przedsiębiorstwach Opola i regionu opolskiego, ale także w kraju i zagranicą. Działają w samorządach różnych szczebli, w organizacjach, stowarzyszeniach społecznych oraz w wielu innych znaczących instytucjach.
Wyrazem pozycji naukowej naszego Wydziału są prawa do nadawania stopnia doktora w zakresie ekonomii.
Czego uczy się na Ekonomii?
Podczas studiów student zapozna się z podstawami wiedzy ekonomicznej oraz nauk pokrewnych realizującej zagadnienia z zakresu: mikroekonomii i makroekonomii, międzynarodowych stosunków gospodarczych, polityki społecznej i gospodarczej, finansów i rachunkowości, zarządzania, analizy ekonomicznej, prawa, matematyki, technologii informacyjnych, statystyki, ekonometrii, podstaw gospodarki przestrzennej a także z przedmiotami specjalizacyjnymi oraz fakultatywnymi. Będzie miał także możliwość uszczegółowienia oraz pogłębienia swojej wiedzy poprzez wybór modułów oferowanych na kierunku Ekonomia.
Studenci mają możliwość pozyskiwania i rozwijania wiedzy ekonomicznej oraz uzyskania certyfikatu EBC*L w Akredytowanym Centrum Egzaminacyjnym istniejącym na naszym Wydziale. Międzynarodowy certyfikat umiejętności gospodarczych, czyli Europejski Certyfikat Kompetencji Biznesowych stanowi świadectwo praktycznej wiedzy ekonomicznej i jest uznawany w większości krajów europejskich.
Moduły na pierwszym stopniu (do wyboru od III roku):
- Analiza rynku
- Ekonomika przedsiębiorstwa
- Gospodarka i społeczeństwo
Co można robić po tych studiach?
Absolwent kierunku Ekonomia uzyskuje tytuł licencjata w dziedzinie ekonomii. Posiada szeroką wiedzę z zakresu ekonomii, zarządzania oraz dyscyplin pokrewnych. Potrafi prowadzić analizy ekonomiczne procesów zachodzących w gospodarce, na rynku i w przedsiębiorstwie. Nabyta w trakcie studiów umiejętność interpretacji danych ekonomicznych pozwala podejmować trafne decyzje w zakresie zarządzania czynnikiem społecznym, produkcją i finansami oraz organizacji w przedsiębiorstwach. Jest wyposażony w wiedzę na temat profesjonalnych metod badania zjawisk i procesów ekonomicznych, pozwalających efektywnie rozwiązywać problemy ekonomiczno – finansowe podmiotów rynkowych. Posiada umiejętność działania w konkurencyjnym otoczeniu krajowym, międzynarodowym i globalnym, sprawnie posługując się narzędziami analitycznymi, pozwalającymi rozpoznać sytuację danego podmiotu oraz jego otoczenie.
Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy we wszelkich podmiotach i instytucjach zgłaszających zapotrzebowanie na profesjonalną kadrę ekonomiczną różnych szczebli (przedsiębiorstwa, instytucje i jednostki administracji publicznej oraz samorządowej, instytucje około-biznesowe, organizacje pozarządowe). Posiada niezbędną wiedzę i umiejętności do samodzielnego prowadzenia działalności gospodarczej. Ponadto posiada umiejętność poruszania się w europejskiej przestrzeni społeczno-gospodarczej oraz niezbędną w zawodzie ekonomisty znajomość języków obcych.
- Absolwenci kierunku Ekonomia mogą zostać:
- Pracownikami wielu różnych przedsiębiorstw i instytucji,
- Dyrektorami banków,
- Właścicielami małych i średnich przedsiębiorstw,
- Kierownikami wyższych i średnich szczebli w dużych przedsiębiorstwach,
- Naukowcami i nauczycielami (po ukończeniu kursu pedagogicznego),
- Politykami i pracownikami administracji szczebla samorządowego.
Działalność studencka
Studenci kierunku Ekonomia działają w kołach naukowych: Kole Naukowym Ekonomistów, Studenckim Kole Naukowym Aurum, Kole Naukowym Rachunkowości oraz w Kole Naukowym Logistyki "LogPoint", dzięki czemu rozwijają swoje talenty i pasje badawcze. Od lat aktywnie uczestniczą w wielu konferencjach naukowych, przygotowują publikacje pod okiem opiekunów kół. Mają możliwość publikowania wyników swoich prac badawczych w Studenckich Zeszytach Naukowych. Organizują spotkania i konferencje na Wydziale, warsztaty dla studentów z udziałem renomowanych firm konsultingowych.
Wydział Ekonomiczny prowadzi wymianę studentów między uczelniami krajowymi i zagranicznymi. Taką wymianę umożliwia Program Europejskiego Transferu Punktów (ECTS). Studenci, którzy chcą poznać i poszerzyć swoją wiedzę na innych uczelniach krajowych mogą skorzystać z programu MOST.
Współpraca międzynarodowa
Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Opolskiego w ramach międzynarodowych umów prowadzi współpracę i wymianę studentów z następującymi uczelniami zagranicznymi:
- Uniwersytet la Coruna Hiszpania
- Uniwersytet w Wilnie Litwa
- Uniwersytet w Dijon Francja
- Uniwersytet w Trier Niemcy
- Uniwersytet w Poczdamie Niemcy
- Narodowy Uniwersytet Służb Podatkowych Ukrainy
- Wyższa Szkoła Nauk Stosowanych Zittau/Goerlitz Niemcy
- Uniwersytet Selcuk Turcja,
- Uniwersytet Kremenchuk Ukraina.
Kontynuowanie nauki na II stopniu studiów
Absolwent kierunku Ekonomia jest przygotowany do podjęcia kształcenia na studiach II stopnia. Może kontynuować naukę na następujących kierunkach studiów II stopnia prowadzonych na Uniwersytecie Opolskim: Ekonomia, Finanse i rachunkowość, Zarzadzanie, Logistyka, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Politologia, Public relations, Stosunki międzynarodowe, Zarządzanie publiczne, Administracja, Bezpieczeństwo wewnętrzne.
Więcej o kierunku Ekonomia dowiesz się TUTAJ
Dostępność
Kierunek dostępny dla osób z niepełnosprawnością, jednak dostępność infrastruktury i zajęć podczas realizacji wymagnych praktyk zależna jest od przedsiębiorstwa.
Dostępność infrastruktury: Budynek przystosowany dla osób ze szczególnymi potrzebami. Poruszanie się po budynku wiąże się z pokonywaniem schodów i półpięter. Budynek jest wyposażony w windę. W bibliotece znajduje się stanowisko dla osób niedowidzących.
Dostępność zajęć: Zajęcia odbywają się w salach wykładowych. Realizacja zajęć w formie praktyk oraz związane z nią utrudneinia związane są z konkretną jednostką, w której relizowane są praktyki.
Komisja rekrutacyjna
W sierpniu w godz. 9:00-14:00 dyżur pełni Biuro Dydaktyki i Spraw Studenckich (ul. Katowicka 68, p.106)
CUDZIOZIEMCY
Więcej informacji dla kandydatów zagranicznych i osób posiadających zagraniczne dokumenty na stronie hello.uni.opole.pl
Pytania odnośnie rekrutacji cudzoziemców: hello@uni.opole.pl tel. +48 77 452 7496, +48 77 452 7292
Kandydaci zagraniczni dokumenty składają w International Students Office (również przesłanych pocztą) adres: ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8,9 45-054 m. Opole
Zasady kwalifikacji
Wymagania rekrutacyjne: konkurs świadectw
LP. | PRZEDMIOT | Waga | Minimalna liczba punktów | |
1 | matematyka | część pisemna nowej matury, poziom podstawowy |
0,3 | 30 |
część pisemna: - nowej matury, poziom rozszerzony lub - „starej matury” |
0,4 | |||
Ocena końcoworoczna (wyłącznie w przypadku gdy kandydat nie zdawał egzaminu pisemnego z żadnego z wymienionych przedmiotów w ramach „starej matury” i matury zagranicznej) |
0,2 | |||
2 | język obcy nowożytny | część pisemna nowej matury, poziom podstawowy |
0,15 | |
część pisemna: - nowej matury, poziom rozszerzony lub - „starej matury” |
0,2 | |||
Ocena końcoworoczna (wyłącznie w przypadku gdy kandydat nie zdawał egzaminu pisemnego z żadnego z wymienionych przedmiotów w ramach „starej matury” i matury zagranicznej) |
0,1 | |||
3 | przedmiot do wyboru:
|
część pisemna nowej matury, poziom podstawowy |
0,3 | |
część pisemna: - nowej matury, poziom rozszerzony lub - „starej matury” |
0,4 | |||
Ocena końcoworoczna (wyłącznie w przypadku gdy kandydat nie zdawał egzaminu pisemnego z żadnego z wymienionych przedmiotów w ramach „starej matury” i matury zagranicznej) |
0,2 |
Oceny w skali innej niż „100-punktowa” przeliczane będą zgodnie z tabelą umieszczoną w załączniku nr 4 do uchwały rekrutacyjnej.