Code | 1-PRK-JFB-S.M.2 |
---|---|
Organizational unit | Faculty of Philology |
Field of studies | Język francuski w biznesie |
Form of studies | full-time |
Level of education | master's degree studies |
Educational profile | academic |
Language(s) of instruction | French, Polish |
Admission limit | 25 |
Duration | 2 lata |
Recruitment committee address | Pl. Kopernika 11, pok. 201, 203; 2.piętro 45-040 Opole, tel. 77 54 16 005, 77 54 16 003 Cudzoziemcy/Foreigners: 45-052 Opole, ul. Oleska 48, pok. 310, tel. +48 77 452 74 32; 45-052 Opole, 48 Oleska Street, room 310, tel. +48 77 452 74 32; |
Required document | |
Ask a question |
Co wyróżnia ten kierunek?
Studia wychodzą naprzeciw potrzebom rynku w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu i mają na celu przygotowanie do profesjonalnego posługiwania się językiem francuskim branżowym na poziomie C2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.
Francja jest znaczącym inwestorem zagranicznym w Polsce w obszarze przemysłu, transformacji energetycznej, cyfryzacji, budownictwa, działalności finansowej, technicznej, logistycznej i ubezpieczeniowej oraz istotnym partnerem handlowym, zajmując ważne miejsce wśród odbiorców produktów przetwarzanych w kraju i eksportowanych za granicę.
Studenci mogą spędzić semestr na zagranicznej uczelni (Francja, Hiszpania, Włochy Portugalia) w ramach współpracy Erasmus + oraz wziąć udział w międzynarodowych projektach sojuszu FORTHEM (University of Burgundy w Dijon, Johannes Gutenberg University w Moguncji, University of Jyväskylä, University of Latvia w Rydze, University of Palermo, University of Valencia).
Czego uczy się na tym kierunku?
Kierunek oferuje rozwijanie wiedzy i umiejętności językowych, które będą dotrzymywały kroku dynamice współczesnej komunikacji. Program studiów zapewnia stały wgląd w relacje polsko-francuskie, analizę multimodalnych tekstów we francuskich mediach publicznych i społecznościowych, śledzenie trendów oraz dostosowanie do nowoczesnych form komunikacji medialnej.
Studia mają na celu rozwinąć kompetencje językowe w zakresie branżowego języka francuskiego na poziomie C2 oraz wykształcić szeroko rozwinięte umiejętności translatoryczne na poziomie profesjonalnym. Dzięki poznawanym strategiom i technikom tłumaczeniowym oraz pracy z autentycznymi tekstami z różnych dziedzin, studenci rozwijają swoje kompetencje tłumaczeniowe. Uczą się umiejętnie korzystać z zasobów i źródeł wiedzy specjalistycznej, poszerzając przy tym znajomość terminologii branżowej. Zyskują równocześnie głębsze zrozumienie złożoności procesu przekładu, jego wyzwań oraz skutków kulturowych, społecznych i językowych.
Możliwość kontynuowania nauki
Absolwenci kierunku będą mogli podjąć studia III stopnia w ramach Szkoły Doktorskiej UO.
Co można robić po tych studiach?
Absolwenci będą mogli poszukiwać zatrudnienia w dynamicznie rozwijających się koncernach z kapitałem francuskim na terenie Polski i za granicą, takich jak: ArcelorMittal, Alstom, Axa, Alcatel-Lucent, Antalis, Credit Agricole, Societe Generale, EDF, Michelin, Valeo, Sanofi-Aventis, Saint-Gobain, Essilor, Carrefour, Sodexo, BNP Paribas, Dalkia, GDF Suez, Orange, inne. Oferować swoje usługi polskim firmom ukierunkowanym na współpracę międzynarodową (w obszarach IT, budowlanych, medycznych, logistycznych, consultingowych, turystycznych); w zakładach produkcyjnych (np. wytwarzających maszyny i urządzenia mechaniczne, elektryczne, pomiarowe, budowlane; stolarkę meblową i budowlaną; rozwiązania energetyczne; produkty spożywcze, inne wyroby na rynek francuskojęzyczny); w przedsiębiorstwach handlowych (polskich, francuskich, szwajcarskich, belgijskich); jednostkach administracji państwowej, środkach masowego przekazu, organizacjach pozarządowych.
Cudzoziemcy
Zapoznaj się z dodatkowymi kryteriami rekrutacji dla kandydatów zagranicznych na stronie:
https://bdijk.uni.opole.pl/rekrutacja-dla-cudzoziemcow/
Kontakt do obszaru rekrutacji kandydatów zagranicznych:
study@uni.opole.pl
+48 77 452 74 32 (PL, UA, RU, EN)
ul. Oleska 48, pok. 310, 45-052 Opole – wejście od strony kampusu lub ulicy Oleskiej.
Wymagania rekrutacyjne
1. Wykształcenie
Ukończone studia I stopnia
2. Znajomość języka francuskiego
Potwierdzona biegłość językowa na poziomie C1 (zgodnie z ESOKJ). Może być sprawdzana na podstawie:
- dyplomu ukończenia studiów filologicznych z potwierdzonym efektem uczenia dotyczącym znajomości języka francuskiego na poziomie C1 (suplement),
- certyfikatów językowych (DALF),
- egzaminu wstępnego z języka francuskiego organizowanego przez uczelnię
Egzamin składa się z części pisemnej (rozumienie ze słuchu, praca z tekstem i wypowiedź pisemna) oraz ustnej.
Zagadnienia do części ustnej:
- Moda i tendencje jako zjawiska społeczne (styl i wygląd zewnętrzny, nowe tendencje w odżywianiu się, trendy dotyczące spędzania wolnego czasu)
- Pamięć i historia (przeobrażenia społeczne, wspomnienia, elementy historii powszechnej)
- Kultura (literatura, dziedzictwo narodowe, twórczość)
- Nowe technologie w życiu codziennym (zalety i wady, wywołane przemiany społeczne, uzależnienie)
- Inne zagadnienia dotyczące życia w społeczeństwie (kwestie zdrowia, kultury, relacji międzyludzkich i tym podobne)
- Przyszłość i rozwój społeczeństwa obywatelskiego (ochrona środowiska, "nadkonsumpcja" dóbr materialnych, postawa obywatelska i solidarność społeczna)
- Życie zawodowe (kultura pracy, kompetencje zawodowe, komunikacja w kontekście zawodowym)
- Edukacja (modele i systemy edukacyjne, dyplomy, poszerzanie horyzontów)
.