Recruitment for first-cycle, second-cycle and master's degree studies

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Public Relations, I stopień, 3-letnie, stacjonarne

Details
Code 12-PRK-PUB-S.L.3
Organizational unit Faculty of Political Science and Social Communication
Field of studies Public Relations
Form of studies full-time
Level of education bachelor's degree studies
Language(s) of instruction Polish
Admission limit 50
Duration 3 years
Recruitment committee address Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna
WNoPiKS UO

Collegium Civitas UO
ul. Katowicka 89, 45-061 Opole,
pok. 310
tel. 77 452 74 62, 721 575 451
e-mail: politologia@uni.opole.pl

Cudzoziemcy:
International Students Office
ul. Oleska 48, 45-052 Opole,
pok. 310
tel. +48 77 452 74 32
e-mail: study@uni.opole.pl
Office opening hours 09:00-15:00
WWW address http://wnopiks.uni.opole.pl/
Required document
  • maturity diploma or its equivalent
  Ask a question
There is currently no active phase.

Past phases in this registration:
  • Phase 1 (22.04.2025 08:00 – 11.07.2025 23:59)

 

Jeśli marzysz o karierze w świecie mediów, marketingu i komunikacji, chcesz tworzyć strategie, które kształtują wizerunek firm i organizacji, a także pragniesz wpływać na sposób, w jaki ludzie postrzegają marki – kierunek Public Relations na Uniwersytecie Opolskim jest dla Ciebie!

Public Relations to bardzo popularny i przydatny dziś kierunek studiów. Wybierają go osoby, które:
•    mają głowę pełną pomysłów i lubią pracować z ludźmi,
•    lubią tworzyć treści do social mediów,
•    interesują się mediami, marketingiem i reklamą,
•    chcą budować pozytywny wizerunek osób i organizacji,
•    chciałyby odpowiadać za strategię komunikacji marek,
•    dobrze czują się podczas wystąpień publicznych i chcieliby doskonalić swój warsztat.

Czy warto studiować Public Relations?

Zdecydowanie tak! W dobie informacji i mediów społecznościowych, umiejętność zarządzania wizerunkiem i komunikacją jest niezwykle cenna. Studiując Public Relations na Uniwersytecie Opolskim:

•    Zdobędziesz praktyczne umiejętności:
Nauczysz się, jak skutecznie współpracować z mediami, zarządzać sytuacjami kryzysowymi, przygotowywać wystąpienia publiczne i budować strategie komunikacyjne.

•    Rozwiniesz swoje kompetencje interpersonalne:
Nauczysz się efektywnej komunikacji, pracy zespołowej i kreatywnego myślenia.

•    Zdobędziesz doświadczenie zawodowe:
Kładziemy duży nacisk na praktykę, dzięki czemu zdobędziesz doświadczenie niezbędne w przyszłej pracy zawodowej. Wiele naszych zajęć prowadzą specjaliści z branży.

•    Poznasz solidne podstawy teoretyczne:
Zdobędziesz wiedzę z zakresu reklamy, marketingu mediów, prawa i ekonomii, co pozwoli Ci lepiej zrozumieć w Twojej przyszłej pracy mechanizmy funkcjonowania organizacji i społeczeństwa.

Co mogę robić po Public Relations?

Nasi absolwenci kierunku Public Relations pracują w najróżniejszych sektorach. Swoją karierę rozwijają w m.in.:

•    mediach i agencjach reklamowych zarówno lokalnych, jak i krajowych,
•    działach komunikacji i PR w firmach i instytucjach,
•    organizacjach pozarządowych i administracja publicznej.

Ty możesz przykładowo pracować jako:

•    specjalista ds. public relations,
•    rzecznik prasowy,
•    specjalista ds. marketingu i komunikacji,
•    social media manager,
•    content creator,
•    specjalista ds. wizerunku.

Dlaczego warto studiować Public Relations na Uniwersytecie Opolskim?

•    Studiujesz na przyjaznym wydziale, na którym wszyscy się znamy, swobodnie rozmawiamy na korytarzach i wspólnie rozwiązujemy wiele problemów i wyzwań.
•    Dołączasz do społeczności pełnej pasji – uczestniczysz w kołach naukowych, tworzysz media studenckie, organizujesz wydarzenia i konferencje.
•    Korzystasz z profesjonalnych pracowni multimedialnych, studia telewizyjnego i radiowego oraz najnowszego sprzętu.

Co dalej po studiach licencjackich?

Po ukończeniu studiów licencjackich możesz kontynuować naukę na studiach magisterskich na kierunkach takich jak: Public Relations, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Global Studies, Politologia, Stosunki międzynarodowe czy Zarządzanie publiczne.


Dołącz do nas i zacznij kształtować swoją przyszłość w świecie komunikacji i mediów! A jeśli masz pytania, skontaktuj się… Chętnie na nie odpowiemy i Ci pomożemy.

 



Zasady kwalifikacji

 

Wymagania kwalifikacyjne: konkurs świadectw

 LP. PRZEDMIOT % PKT Waga Minimalna liczba punktów
1 język polski
lub
język ojczysty
kandydata
część pisemna nowej matury,
poziom podstawowy
0,375 30

część pisemna nowej matury - poziom rozszerzony

lub

"stara matura"

0,5
2 przedmiot do wyboru:
dowolny przedmiot za
wyjątkiem j. polskiego
część pisemna nowej matury,
poziom podstawowy
0,375

część pisemna nowej matury - poziom rozszerzony

lub

"stara matura"

0,5

Oceny w skali innej niż „100-punktowa” przeliczane będą zgodnie z tabelą umieszczoną w załączniku nr 4 do uchwały rekrutacyjnej.