Recruitment for first-cycle, second-cycle and master's degree studies

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Digital Cultures, II stopień, 2-letnie, stacjonarne

Details
Code 1-PRK-DC-S.M.2
Organizational unit Faculty of Philology
Field of studies Digital Cultures
Form of studies full-time
Level of education master's degree studies
Educational profile academic
Language(s) of instruction Polish
Admission limit 20
Duration 2 years
Recruitment committee address Pl. Kopernika 11, pok. 201, 203; 2.piętro 45-040 Opole, tel. 77 54 16 005, 77 54 16 003. Cudzoziemcy: 45-054 Opole, ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8, 9
Required document
  • university diploma or its equivalent
  Ask a question
There is currently no active phase.

Past phases in this registration:
  • Phase 1 (19.04.2024 08:00 – 22.07.2024 23:59)

Czego uczy się na kierunku Digital Cultures?

Studia mają na celu osadzenie elementów groznawczych i wiedzy o środowiskach cyfrowych w szerszym kontekście językoznawczym oraz kulturoznawczym. Kluczowym dla przygotowanego programu pojęciem jest komunikacja, której obecność i kształtowanie jak i refleksja nad nią w środowisku digitalnym stanowi trzon efektów, które mają wypracować przygotowane kursy.

Proponowany kierunek zakłada osiągnięcie efektów uczenia się w zakresie wiedzy o przestrzeni i kulturze cyfrowej jako płaszczyźnie komunikacyjnej – języki nowych mediów, socjolekty graczy oraz fanowskie w środowisku cyfrowym, memy i komunikacja w Internecie. W zakresie umiejętności skupia się przede wszystkim na kompetencjach komunikacyjnych, w tym także marketingowych i PR. Duży nacisk będzie tu położony na poruszanie się po i zarządzanie mediami społecznościowymi jako najbardziej wpływowej platformie komunikacyjnej w przestrzeni cyfrowej. Kompetencje społeczne dotyczyć będą przede wszystkim dostrzeżeniu roli wymiany myśli i kompetencji językoznawczych we współczesnym świecie.

Działalność studencka

Studenci kierunku Digital Cultures mają szansę rozwoju pasji i zainteresowań w ramach organizacji studenckich. Są to przede wszystkim koła naukowe m.in.: Koło Studentów Game Studies „Random Encounter”, Koło Naukowe Teatrologów, Koło Naukowe Literatury Współczesnej, Koło Naukowe Literatury i Kultury Modernizmu, Koło Naukowe Onomastów, Koło Naukowe Staropolskie „Gryf”.

Studenci mają możliwość wyjazdu na stypendia do innych ośrodków naukowych (także uczelni zagranicznych) w ramach programu Erasmus oraz MOST. Najaktywniejsi studenci otrzymują stypendia naukowe, mogą też wybrać indywidualny plan studiów (IPS) bądź indywidualną organizację studiów (IOS), w ramach których student ma możliwość pracowania pod bezpośrednią opieką pracownika naukowego.

Sylwetka absolwenta

Proponowana przez nas sylwetka absolwenta to profil pracownika kreatywnego w środowisku cyfrowym, w tym przede wszystkim deweloper w branży gier (zarówno pod kątem projektowania gier jak i ich elementów – grafik, animacji, treści tekstualnych i poziomów) o kompetencjach rozszerzonych w zakresie komunikacji w przestrzeni cyfrowej, co może okazać się szczególnie istotne wobec przeobrażeń na rynku pracy po pandemii COVID19. Oferujemy kompetencje pracownika cyfrowego marketingu oraz specjalisty ds. komunikacji społecznościowej i zarządzania społecznościami, co nierozerwalnie wiąże się współcześnie z promocją produktów w przestrzeni sieci Internet. Kierunek Digital Cultures odpowiada na sygnalizowane potrzeby studentów studiów I stopnia w zakresie wielokierunkowego rozwoju, zyskania różnorodnych kompetencji, które ułatwiłyby im lepsze dostosowanie się do wymogów współczesnego rynku pracy.

Absolwenci Digital Cultures (studia II stopnia) znajdą zatrudnienie m.in.

- w szeroko rozumianej branży gier;

-  mediach branżowych, publicznych, instytucjach kultury.

-  branży PR, reklamie.

Szczegółówe informacje o kierunku:

http://wfil.uni.opole.pl/digital-cultures/

Kierunek w pełni dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Cudzoziemcy

Więcej informacji dla kandydatów zagranicznych na stronie hello.uni.opole.pl
Pytania odnośnie rekrutacji cudzoziemców: hello@uni.opole.pl
tel. +48 77 452 7496,      +48 77 452 7292
Kandydaci zagraniczni dokumenty składają w International Students Office (również przesłanych pocztą)
adres: ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8,9  45-054 m. Opole  

Zasady kwalifikacji

Wymagania rekrutacyjne: konkurs dyplomów

O przyjęcie na studia mogą ubiegać się absolwenci studiów pierwszego stopnia.

Jednostka kwalifikacyjna

Waga

Ocena z dyplomu studiów pierwszego stopnia

1


.