Recruitment for first-cycle, second-cycle and master's degree studies

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Artistic education in the field of visual arts, 1st degree, full-time

Details
Code 8-PRK-EART-D3
Organizational unit Faculty of Arts
Field of studies Art Education
Form of studies full-time
Level of education bachelor's degree studies
Language(s) of instruction Polish
Admission limit 45
Duration 3 years
Recruitment committee address ul. Wrocławska 4,
45-707 Opole
tel. (77) 40 300 58;
tel. (77) 40 300 59
e-mail: Sekretarz Rekrutacji: sztuka@uni.opole.pl;
dziekanatwsz@uni.opole.pl;
Cudzoziemcy:
45-054 Opole, ul. Oleska 48, pok. 310, tel. +48 77 452 74 32, pok. 310
Office opening hours pon.-pt.: 08:00-15:00
WWW address http://sztuka.uni.opole.pl
Required document
  • maturity diploma or its equivalent
  Ask a question
There is currently no active phase.

Past phases in this registration:
  • Phase 1 (22.04.2025 08:00 – 11.07.2025 23:59)

Sztuka na Uniwersytecie Opolskim

Wydział Sztuki oferuje studia dwustopniowe na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, kończące się nadaniem tytułu zawodowego licencjata (studia I stopnia) i magistra (studia II stopnia).

Wydział Sztuki prowadzi liczne działania na rzecz środowiska akademickiego, społeczności miejskiej i regionu opolskiego. Poszerza ofertę uczestnictwa młodzieży akademickiej w życiu kulturalnym Opola. Z powodzeniem współpracuje z zawodowymi publicznymi i niepublicznymi placówkami upowszechniania kultury i sztuki. 

 

Czego uczy się na edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych?

Uczymy studentów m.in.:

  • klasycznego warsztatu artystycznego (malarstwo, rysunek, rzeźba, grafika, fotografia),
  • twórczego wykorzystania nowych mediów (multimedia, projektowanie graficzne, grafika cyfrowa, intermedia, działania audiowizualne),
  • zrozumienia i twórczego wykorzystania zjawisk występujących w kulturze i sztuce (historia sztuki i analiza dzieła plastycznego, wybrane zagadnienia z ikonosfery sztuki),
  • skutecznego działania w charakterze artysty-nauczyciela i animatora działań twórczych (metodyka edukacji plastycznej, projekty artystyczne w przestrzeni społecznej),
  • funkcjonowania na rynku sztuki i umiejętności promocji sztuki (promocja i rynek sztuki, prawo własności intelektualnej).
  • program kształcenia: siatka programu studiów 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom studentów i rynku pracy, co roku oferujemy bogaty wachlarz zajęć do wyboru w ramach których studenci mogą kształcić się w zakresie projektowania gier komputerowych, eksperymentalnych technik wideo, street artu, projektowania książki i ilustracji oraz ceramiki.

 

Dlaczego warto studiować ten kierunek?

Wydział Sztuki stale rozbudowuje pracownie artystyczne i uatrakcyjnia tok kształcenia. Kompletnie wyposażone, nowoczesne i dostępne także, poza godzinami zajęć, pracownie umożliwiają gruntowne zdobywanie wiedzy, umiejętności praktycznych i poszerzanie kompetencji twórczych. Zajęcia artystyczne są prowadzone w maksymalnie 15-osobowych grupach, co pozwala na aktywny, indywidualny kontakt wykładowcy ze studentem i pełne wykorzystanie wyposażenia poszczególnych pracowni.
Wydział Sztuki promuje swoich studentów, wspierając ich działalność twórczą i wystawienniczą, stwarzając możliwości udziału w wystawach, festiwalach, konkursach, przeglądach i projektach artystycznych zarówno w skali regionalnej, ogólnopolskiej jak i międzynarodowej.
Wydział Sztuki to jednak nie tylko miejsce kształcenia, to także otwarta społeczność ludzi twórczych, ciekawych i życzliwych.

Działalność studencka

Program Erasmus+
Wydział Sztuki stale poszerza zakres współpracy z uczelniami w kraju i za granicą w celu umożliwienia studentom nauki (przez semestr lub rok) w innej uczelni. Dla najlepszych studentów istnieje możliwość studiowania przez jeden lub dwa semestry na uczelniach zagranicznych w ramach programu Erasmus+.
Współpracujemy z następującymi uczelniami zagranicznymi:

  • Silesian University in Opava (Czechy)
  • University of Ostrava (Czechy)
  • University of Barcelona (Hiszpania)
  • ‘Goce Delcev’ University of Stip (Macedonia)  
  • Trier University of Applied Sciences (Niemcy)
  • University of Arts in Belgrade (Serbia)
  • University of Nis (Serbia)
  • Hasan Kalyoncu University (Gaziantep, Turcja)
  • Mimar Sinan Fine Arts University (Stambuł, Turcja)
  • Eskisehir Osmangazi Universitesi (Turcja)
  • Accademia Di Belle Arti Di Carrara (Włochy)
  • Universita degli studi di Sassari (Włochy)

Program MOST
W ramach programu MOST studenci mogą studiować przez jeden semestr na innym uniwersytecie w Polsce.

Stypendia Ministra
Studenci Wydziału Sztuki mają możliwość uzyskania stypendium naukowego lub stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (za bardzo dobre wyniki w nauce, osiągnięcia badawcze oraz duże zaangażowanie w działalność organizacyjną i społeczną).

Akademickie Koło Naukowe

Przy Wydziale Sztuki działa Akademickie Koło Artystyczne (AKA), którego celem jest rozwijanie artystycznych i pedagogicznych zainteresowań studentów poprzez uczestnictwo w warsztatach twórczych, plenerach, sympozjach, wykładach. Członkowie AKA są organizatorami i animatorami własnych przedsięwzięć artystycznych (wystaw, warsztatów artystycznych, pokazów i innych wydarzeń kulturalnych). Akademickie Koło Artystyczne dysponuje własną przestrzenią wystawienniczą (Galeria A4) znajdującą się na w budynku Wydziału Sztuki.

 

Co można robić po tych studiach?

Absolwenci Wydziału Sztuki bez trudu znajdują zatrudnienie na współczesnym, dynamicznym rynku pracy jako samodzielni twórcy, animatorzy działań twórczych w instytucjach kultury i edukacji, projektanci w branżach kreatywnych.
Można też kontynuować naukę na II stopniu studiów (dwuletnie studia magisterskie, kończące się uzyskaniem tytułu: magistra).

Absolwent może podejmować pracę w charakterze:

  • artysty plastyka,
  • projektanta graficznego i ilustratora,
  • twórcy treści wizualnych z zakresu grafiki, fotografii, wideo i animacji (content designer),
  • animatora działań twórczych w instytucjach kultury (galerie, muzea, biblioteki, centra kultury itp.),
  • absolwent jest przygotowany do podjęcia kształcenia na studiach II stopnia. 

Szczegółowe informacje o studiach można także uzyskać w sekretariacie i dziekanacie Wydziału Sztuki:
ul. Wrocławska 4, 45-707 Opole
tel. (77) 40 300 58; (77) 40 300 59
e-mail: sztuka@uni.opole.pl; kpolak@uni.opole.pl; malgorzata.latacz@uni.opole.pl; lub na stronie interenowej Wydziału Sztuki: www.sztuka.uni.opole.pl 

Studenci niepełnosprawni

Kierunek w pełni dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz niepełnosprawnościami. Wyposażony jest w szybką windę, platformy schodowe i toalety dla niepełnosprawnych. Zajęcia nie wymagają od uczestnika długotrwałego wysiłku fizycznego. Nie wiążą się one z przebywaniem w specyficznych warunkach środowiska, takich jak: np. jaskinie, góry, lasy, głębokie wykopy, itp. Na wybranym kierunku nie przewiduje się licznych oraz długotrwałych wyjazdów poza obręb uczelni. Aby dotrzeć do pracowni artystycznych i sal wykładowych nie ma konieczności pokonywania schodów. W budynku jest winda, która dociera na wszystkie piętra. 

Terminy rekrutacyjne

Dla I tury naboru na I stopień studiów

22.04.2025 - rozpoczęcie rejestracji kandydatów

11.07.2025 ostateczny termin rejestracji i składania portfolio oraz uiszczenia opłaty rekrutacyjnej

Aby zapisać się na jeden z programów oferowanych przez Uniwersytet Opolski, musisz zarejestrować sięIRK, systemie rekrutacji online.

Portfolio składa się drogą elektroniczną w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK)

 

14.07.2025 posiedzenie komisji rekrutacyjnej i ocena portfolio

17.07.2025 ogłoszenie list zakwalifikowanych na studia

do 28.07.2025 ogłoszenie listy przyjętych na studia

 

Dla II tury naboru na I stopień studiów

18.07.2025 - uruchomienie II tury rekrutacji

29.07.2025 - rozpoczęcie rejestracji kandydatów

11.09.2025 ostateczny termin rejestracji i składania portfolio oraz uiszczenia opłaty rekrutacyjnej 

Portfolio składa się drogą elektroniczną w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK)

19.09.2025 posiedzenie komisji rekrutacyjnej i ocena portfolio

22.09.2025 ogłoszenie list zakwalifikowanych na studia.

 

Terminy składania dokumentacji i dyżury Komisji Rekrutacyjnej

Po zakwalifikowaniu się na studia, kandydat składa wymagane dokumenty w dziekanacie lub sekretariacie Wydziału Sztuki, ul. Wrocławska 4, I piętro, pokój 1.16 lub 1.15, w terminach i godzinach:

 

Dla I tury naboru na I stopień studiów

18.07.2025 – 25.07.2025 r. komisje rekrutacyjne przyjmują dokumenty w godzinach od 8.00 do 15.00 od poniedziałku do piątku (dotyczy też dokumentów nadesłanych pocztą)

 

Dla II tury naboru na I stopień studiów

23.09.2025 - 26.09.2025 komisje rekrutacyjne przyjmują dokumenty w godzinach od 8.00 do 15:00 od poniedziałku do piątku (dotyczy też dokumentów nadesłanych pocztą)

Cudzoziemcy

Więcej informacji dla kandydatów zagranicznych i  osób posiadających zagraniczne dokumenty na stronie https://bdijk.uni.opole.pl/rekrutacja-dla-cudzoziemcow/

Rekrutacja dla cudzoziemców krok po kroku

Pytania odnośnie rekrutacji cudzoziemców: study@uni.opole.pl tel. +48 77 452 74 32 

Kandydaci zagraniczni dokumenty składają w Biurze Rekrutacji i Nostryfikacji (również przesłanych pocztą)

adres: ul. Oleska 48, pok. 310, 45-052 Opole – wejście od strony kampusu lub ulicy Oleskiej.


Zasady kwalifikacji

 

Wymagania rekrutacyjne: przegląd cyfrowej dokumentacji prac, rozmowa kwalifikacyjna

Jednostka kwalifikacyjna Waga Minimalna liczba punktów
przegląd cyfrowej dokumentacji prac* lub egzamin praktyczny ** (wyboru formy kwalifikacji dokona komisja rekrutacyjna na początku rejestracji kandydatów) 1 50

Przegląd cyfrowej dokumentacji prac ma na celu sprawdzenie wrażliwości estetycznej i praktycznych umiejętności plastycznych kandydata.


Cyfrowa dokumentacja prac winna zawierać́ (sumarycznie min. 15 szt., max 30 szt.):

  • Prac z zakresu rysunku lub malarstwa (minimum 5 szt., maksimum 15 szt.)
  • Prac z zakresu innych dyscyplin np.: grafika, grafika cyfrowa, fotografia, projektowanie graficzne, rzeźba, animacja, wideo i inne. (Bez określonego minimum, maksimum 15 szt.)
  • Notę biograficzną zawierającą informacje kontaktowe, informacje o dotychczasowej edukacji, krótkie resume opisujące zainteresowania artystyczne. Nota może (nie musi) zawierać́ również̇ linki do autorskich galerii on-line lub stron www.
  • Oświadczenie kandydata o posiadaniu prawach autorskich do przedłożonych prac.

Cyfrowa dokumentacja prac – informacje techniczne dotyczące plików. 

  • Nota biograficzna w formacie PDF
  • Plik graficzne w formacie JPG lub PNG w rozmiarze min. 2000 pisk., Max. 3000 pisk. (Wymiar dłuższego boku)
  • Pliki wideo w formacie MPEG4 (H.264) W rozdzielczości HD 1280x720 lub Full HD 1920x1080 o łącznej objętości nie większej niż̇ 200MB