• zaloguj się
  • utwórz konto

Rekrutacja na studia I stopnia, II stopnia i jednolite magisterskie

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Master of Liberal Arts, II stopień, 2-letnie, stacjonarne

Szczegóły
Kod 1-PRK-MLA-S.M.2
Jednostka organizacyjna Wydział Filologiczny
Kierunek studiów Master of Liberal Arts
Forma studiów stacjonarne
Poziom kształcenia II stopnia
Języki wykładowe angielski
Limit miejsc 15
Czas trwania 2 lata
Adres komisji rekrutacyjnej Grunwaldzka 31, 45-054 Opole room 1, 8, 9
Adres WWW http://mla.wfil.uni.opole.pl/
Wymagany dokument
  • dyplom ukończenia studiów wyższych lub równoważny
  Zadaj pytanie
Tura 1 (19.04.2024 08:00 – 22.07.2024 23:59)

 STUDIUJ MASTER OF LIBERAL ARTS NA POZIOMIE MAGISTERSKIM

Nasz interdyscyplinarny program studiów magisterskich Master of Liberal Arts oferuje możliwość rozwoju i interakcji w trudnym środowisku akademickim. Studenci zyskują dogłębną wiedzę na temat komunikacji, języka, kultury i społeczeństwa. W ramach studiów badają wybrane wymiary lingwistyki, studiów komunikacyjnych, sztuki i nauk społecznych w kontekście historii myśli filozoficznych i funkcjonowania współczesnych społeczeństw, w tym ich perspektyw prawnych i ekonomicznych. Krytycznie rozważają główne wyzwania dla globalnego dobrobytu, takie jak hegemonia kulturowa, nierówność płci i manipulacje w mediach. Realizują unikalny interdyscyplinarny program nauczania, którego zwieńczeniem jest praca magisterska eksplorująca wybrany problem z różnych perspektyw.

Główną różnicą między klasycznym anglosaskim MLS a programem studiów MLA w Uniwersytecie Opolskim jest możliwość wyboru modułu specjalizacji:

KOMUNIKACJA PUBLICZNA - Głównym celem tego modułu jest badanie wybranych obszarów komunikacji międzykulturowej w celu zidentyfikowania ich strategii i cech językowych. Studenci zapoznają się z organizacją sfer publicznych i przemysłów kultury, z głównymi kierunkami badawczymi w badaniach dyskursu i metodami analizy tekstu. Omawiają przykładowe studia przypadków z zakresu komunikacji publicznej. Głównym celem pracy magisterskiej jest zastosowanie ich wiedzy na temat teorii i praktyk komunikacji publicznej. Studenci wybierają temat związany z komunikacją mediów i analizują próbkę swobodnie dostępnych tekstów / elementów wizualnych, próbując odpowiedzieć na pytanie badawcze dotyczące właściwości tych materiałów. Oceniają skuteczność komunikacji w kontekście danej teorii komunikacji / kultury. Wnioski z ich projektów mogą zawierać praktyczne implikacje.

FILOZOFIA, KULTURA, POLITYKA - Celem tego modułu jest dostarczenie studentom wiedzy o głównych kierunkach badawczych oraz metodach badawczych i umiejętnościach potrzebnych do identyfikacji i wyrażania myśli na styku filozofii, kultury i polityki. Oczekuje się, że studenci przeprowadzą projekt badawczy w obszarze ich zainteresowań, który może być związany na przykład ze stosunkami między religią a polityką, społecznymi i politycznymi implikacjami wielokulturowości, konsekwencjami relatywizmu kulturowego lub rolą krytyki kulturowej. Podstawowe podejścia do zastosowania w projektach badawczych można czerpać z filozofii społeczno-politycznej, teorii politycznej, krytyki feministycznej i pragmatyzmu.

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I ORGANIZACJE - Celem tego modułu jest dostarczenie studentom wiedzy na temat głównych kierunków badawczych oraz metod i umiejętności badawczych, które są potrzebne do identyfikacji i artykułowania idei na styku przedsiębiorczości, organizacji i innowacji jako procesów społecznych. W ramach studiów magisterskich studenci prowadzą samodzielne badania naukowe, wykorzystując wiedzę z zakresu teoretycznych paradygmatów i koncepcji dotyczących subdyscypliny socjologii ekonomicznej (zwłaszcza przedsiębiorczości i organizacji), a także wiedzę dotyczącą procesów komunikacyjnych w organizacjach oraz ekonomiczno-społecznych uwarunkowań przedsiębiorczości. W swoich badaniach mogą analizować różne procesy organizacyjne, takie jak kultura organizacyjna, style przywództwa i komunikacji w organizacji lub wdrażać wybrane modele i praktyki związane z innowacjami na rzecz przedsiębiorczości w praktyce (zarówno na poziomie instytucjonalnym, jak i zachowań indywidualnych).

KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA - Podczas tego seminarium magisterskiego studenci zapoznają się z głównymi kierunkami badań w obszarze komunikacji międzykulturowej i uzyskują główne wytyczne dotyczące opracowywania projektów badawczych magisterskich. Zapoznają się z modelami teoretycznymi i paradygmatami badawczymi, omawiają stosowane metodologie językowe, procedury badawcze i możliwości, aby móc wybierać własne tematy badawcze, planować i opracowywać projekty. Studenci są zachęcani do czytania wybranych odpowiednich monografii, artykułów w czasopismach, materiałów internetowych w zakresie tematyki tego seminarium. Ponadto studenci zdobywają specjalistyczną wiedzę związaną z komunikacją międzykulturową i jej tematyką, dzielą się i omawiają swoje indywidualne zainteresowania badawcze z promotorem. Sugerowane tematy badań mogą obejmować różne aspekty komunikacji międzykulturowej, tematy humorystyczne w różnych kulturach, relacje językowe i płciowe, wartości kulturowe Zachodu i Wschodu. Proponowana metodologia badań może opierać się na badaniach porównawczych, analizie dyskursu, czy Ogólnej Teorii Humoru Werbalnego.

Zajęcia na studiach stacjonarnych odbywają się od poniedziałku do piątku. Wybrane zajęcia prowadzone są w formule zdalnej, pozostałe w salach wykładowych UO. Wszyscy wykładowcy są dostępni dla studentów na dyżurach w celu omówienia kwestii merytorycznych odnoszących się do poszczególnych przedmiotów.

Studia magisterskie kończą się obroną pracy magisterskiej oraz uzyskaniem stopnia magistra. Studia magisterskie na kierunku Master of Liberal Arts przygotowują kandydatów do studiów doktorskich w dziedzinie nauk humanistycznych.

 CZYM WYRÓŻNIA SIĘ UNIWERSYTET OPOLSKI

   Międzynarodowe zespoły studentów ułatwiają rozwijanie komunikacji międzykulturowej, pozwalają na poszerzenie perspektywy porównawczej i na dynamiczną współpracę;
Przedmioty z kanonu studiów na temat filozoficznych, prawnych, historycznych, politycznych i ekonomicznych procesów współczesnych sfer publicznych sprzyjają refleksyjności i krytycznej postawie;
Przedmioty w zakresie komunikacji publicznej, socjolingwistyki, mediów i sztuk wizualnych, przedsiębiorczości i organizacji oferują elementy praktyki;
Dostęp do projektów kulturalnych, literackich i artystycznych podnosi kompetencje estetyczne;
Fakultatywne kursy i elementy pracy indywidulanej umożliwiają samodzielną eksplorację, niezależność akademicką i pogoń za zaawansowanymi treściami;
Magisterskie projekty badawcze mogą być ukierunkowane na ocenę właściwości i skuteczności różnych form społecznych praktyk komunikacyjnych lub rozwiązywanie problemów społecznych poprzez interwencje.

 PERSPEKTYWY WYJAZDOWE: MOBILNOŚĆ, STAŻE

 Nasi studenci mogą uczestniczyć w programie wymian Erasmus+ oferowanym przez Uniwersytet Opolski, który pozwala na studiowanie za granicą przez jeden lub dwa semestry, rozwijając umiejętności komunikacji w języku obcym, poznając kulturę odwiedzanego kraju i zdobywając zawodową wiedzę przy pomocy języka obcego. Mamy partnerów, między innymi, w Chorwacji, na Cyprze, w Czechach, Estonii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Łotwie, Litwie, Macedonii, Malcie, Niemczech, Rumunii, Serbii, Słowacji, Turcji, na Węgrzech i we Włoszech. Studenci mogą również brać udział w wizytach studyjnych związanych z programem studiów i odbywać staże za granicą. (więcej informacji na stronie www.erasmus.uni.opole.pl).

 PERSPEKTYWY KARIERY ZAWODOWEJ

Master of Liberal Arts oferuje studentom transdyscyplinarny program z wiedzą, praktycznymi umiejętnościami językowymi oraz kompetencjami komunikacyjnymi, międzykulturowymi i społecznymi, co dobrze przygotowuje ich do stawienia czoła wyzwaniom wysoce konkurencyjnego rynku pracy w coraz bardziej globalnym społeczeństwie. Od absolwentów oczekuje się posiadania przydatnych umiejętności i postaw, które pomogą im elastycznie dostosować się do zmieniających się wymagań świata zawodowego. W zależności od wybranego modułu będą przygotowani do kariery w takich sferach zawodowych jak: 

Komunikacja publiczna, public relations i reklama;
Twórcze pisarstwo i dziennikarstwo;
Optymalizacja wizualna i medialn;
Przemysł i instytucje związane z kulturą;
Zasoby ludzkie i przeciwdziałanie dyskryminacji;
Komunikacja korporacyjna i organizacyjna;
Zarządzanie projektami i sfera przedsiębiorczośc;
Projekty i interwencje w zakresie budowania społeczności;
Współpraca międzynarodowa wymagająca szczególnych umiejętności prawnych, komunikacyjnych lub zarządczych.

Kierunek w pełni dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami.

  OPŁATA ZA STUDIA

 Od 2024-2025 studia są bezpłatne dla obywateli RP.

CUDZOZIEMCY

Więcej informacji dla kandydatów zagranicznych i osób posiadających zagraniczne dokumenty na stronie hello.uni.opole.pl

Pytania odnośnie rekrutacji cudzoziemców: hello@uni.opole.pl

tel. +48 77 452 7496,      +48 77 452 7292

Kandydaci zagraniczni dokumenty składają w International Students Office (również przesłanych pocztą)

adres: ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8,9  45-054 m. Opole 

 ZASADY KWALIFIKACJI

Wymagania rekrutacyjne: konkurs dyplomów

Wymagany certyfikat jęzka angielskiego na poziomie B2 lub ukończone studia pierwszego stopnia z językiem angielskim jako wykładowym.

 

Jednostka kwalifikacyjna Waga
Ocena z dyplomu studiów pierwszego stopnia 1

.