• zaloguj się
  • utwórz konto

Rekrutacja na studia I stopnia, II stopnia i jednolite magisterskie

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, I stopień, 3-letnie, stacjonarne

Szczegóły
Kod 12-PRK-DZ-S.L.3
Jednostka organizacyjna Wydział Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej
Kierunek studiów Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Forma studiów stacjonarne
Poziom kształcenia licencjackie
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 60
Czas trwania 3 lata
Adres komisji rekrutacyjnej Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna
WNoPiKS UO

Collegium Civitas UO
ul. Katowicka 89, 45-061 Opole,
pok. 310
tel. 77 452 74 62, 721 575 451
e-mail: politologia@uni.opole.pl

Cudzoziemcy:
International Students Office
ul. Grunwaldzka 31, 45-054 Opole,
pok. 1, 8, 9
tel. +48 77 452 7496
e-mail: hello@uni.opole.pl
Godziny otwarcia sekretariatu 11:00-14:00
Adres WWW http://wnopiks.uni.opole.pl/
Wymagany dokument
  • świadectwo maturalne lub równoważne
  Zadaj pytanie
Tura 1 (19.04.2024 08:00 – 12.07.2024 23:59)

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna to kierunek studiów, który wzbudza duże zainteresowanie, a wybierany jest przez osoby, które wiedzą, że w przyszłości będą:

  • dziennikarzami;
  • rzecznikami prasowymi,
  • social media menadżerami,
  • badaczami mediów,
  • specjalistami od komunikacji społecznej, marketingu, public relations lub reklamy.

Jako student Dziennikarstwa i komunikacji społecznej zdobędziesz ogólną wiedzę, którą wykorzystasz bardzo konkretnie. Dowiesz się o podstawowych uwarunkowaniach funkcjonowania instytucji medialnych i politycznych. Poznasz niezbędne do pracy zagadnienia z zakresu ekonomii, prawa, filozofii, socjologii, historii i politologii. Ponadto poznasz podstawy dziennikarstwa i komunikacji społecznej – historię i teorię mediów, ich społecznego i kulturowego oddziaływania. Zapoznasz się z gatunkami medialnymi, sposobem kształtowania i badania opinii publicznej,  a także wejdziesz w tajniki zarządzania tak informacją, jak i samymi mediami. Wiedzę tę będziesz mógł wykorzystać w praktyce podczas warsztatów dziennikarskich, realizowanych w czterech formach: radio, TV, prasa i Internet. Znacząca liczba przedmiotów związanych z filmem i kinem umożliwi Ci skuteczne przygotowanie do pracy dziennikarza w dziale kultury.

Program studiów podzielony został na moduły, tak, abyś lepiej mógł skoncentrować się na kształtowaniu i ulepszaniu wybranych przez Ciebie umiejętności i kompetencji. Dostępne moduły możesz wybrać w zależności od własnych zainteresowań. Oferujemy Ci cztery najpopularniejsze kierunki:

  • KOMUNIKACJA I FILM W GLOBALNYM ŚWIECIE*,
  • DZIENNIKARSTWO PRASOWE,
  • DZIENNIKARSTWO AUDIOWIZUALNE,
  • PUBLIC RELATIONS I REKLAMA.

*Opcja ta została przygotowana w ramach projektu realizowanego we współpracy z Fundacją HumanDoc, współfinansowanego przez program polskiej współpracy rozwojowej MSZ RP. Kliknij, by dowiedzieć się więcej!

Zobacz stronę Wydziału Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej >>>

Czego uczy się na dziennikarstwie i komunikacji społecznej?

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna to kierunek studiów, którego program nauczania można podzielić na następujące części. Pierwszą tworzą przedmioty składające się na ogólne wykształcenie absolwenta (nauka o polityce, socjologia, historia, ekonomia, prawo, filozofia). Druga część to przedmioty dające teoretyczne podstawy dziennikarstwa i komunikacji społecznej (historia mediów, gatunki dziennikarskie, teoria mediów, marketing polityczny, społeczne i kulturowe oddziaływanie mediów). Na trzecią część składają się przedmioty kształtujące umiejętności zawodowe.

W gronie wykładowców są dziennikarze mediów regionalnych i ogólnopolskich, a także specjaliści od reklamy i Public Relations. Do dyspozycji studentów przygotowaliśmy świetnie wyposażoną w cyfrowy sprzęt reporterski pracownię do montażu radiowo-telewizyjnego (kamery, aparaty i magnetofony do nagrań radiowych). Wszystkie zebrane i nagrane materiały można studenci montują w trakcie zajęć, dzięki czemu poznają specyfikę pracy w profesjonalnych redakcjach.

Studenci odbywać też będą zajęcia w siedzibie Studenckiej Telewizji Uniwersytetu Opolskiego, gdzie w małych grupach zajmą się tworzeniem programów telewizyjnych. Pracę radiowca na co dzień zgłębiać będą w studenckiej rozgłośni Radio Sygnały. Na studentów zainteresowanych pisaniem czekają w naszej pracowni programy do profesjonalnego składu gazet. Pod okiem dziennikarzy i grafików będą mogli realizować swoje pomysły, stawiając pierwsze kroki w piśmie „Gazeta Studencka”.

 

Dlaczego warto studiować ten kierunek?

dr Sabina Baraniewicz-Kotasińska, koordynatorka kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

 

Działalność studencka

Nasi studenci działają w wielu organizacjach: Samorządzie Studenckim, Studenckim Kole Naukowym Politologów, w Kole Naukowym „Radio-Sygnały” (pasjonaci radia), w Kole Naukowym „Studencka” (pasjonaci dziennikarstwa prasowego), a także w SETA TV, czyli najlepszej w Polsce telewizji studenckiej, dzięki czemu rozwijają swoje pasje i pogłębiają zainteresowania.

Nasi studenci to nasi najważniejsi partnerzy w działaniach – to oni tworzą życie studenckie naszego Wydziału!

Studenci biorą aktywny udział w pracach naukowych Instytutu, pomagając przy realizacji oraz organizując konferencje i debaty naukowe. Zapraszają również w nasze mury wybitne postaci życia politycznego, kultury, nauki i sportu. Do dyspozycji czeka  na nich nowoczesne Centrum Kultury Studenckiej. 

 

Co można robić po tych studiach?

Absolwent będzie przygotowany do podjęcia pracy w redakcjachogólnopolskich, regionalnych i lokalnych medióworaz w wyspecjalizowanych agencjach zajmujących się komunikacją społeczną i marketingiem. Będziecie w stanie swobodnie funkcjonować na rynku nowych mediów. Nasi absolwenci pracują w najważniejszych redakcjach rozsianych po całym kraju; swobodnie kreują przekaz informacji, który codziennie trafia do setek tysięcy odbiorców. 

Informacja stanowi dziś jeden z kluczowych zasobów. Rzetelna, wiarygodna informacja pozwala podejmować odpowiednie decyzje polityczne i biznesowe. Informacja stanowi też narzędzie do zarządzania grupami społecznymi, a niejednokrotnie sterowania zachowaniami społecznymi jednostek i grup. O ile poprzednie wieki charakteryzowały się deficytem informacji (tylko nieliczne osoby miały dostęp do aktualnych informacji), o tyle XXI wiek wyróżnia się nadprodukcją informacji, z czego część z nich to tzw. fake newsy. W takich warunkach zawód dziennikarza nabiera szczególnego znaczenia. Dziennikarz zbiera bowiem informacje, weryfikuje ich prawdziwość, interpretuje je i osadza w szerszym kontekście, a następnie podaje do publicznej wiadomości. Dzięki pracy dziennikarza, społeczeństwo lepiej rozumie wydarzania i zachodzące w świecie procesy. Kierunek dziennikarstwo i komunikacja społeczna ma na celu przygotowanie do podjęcia zawodu dziennikarza i wykonywania go zgodnie z najlepszymi standardami warsztatowymi i etycznymi.

Są to idealne studia dla osób, które chcą rozwinąć swoje umiejętności oraz podjąć wyzwanie na rynku pracy, nie tylko w mediach, ale również w usługach kreatywnych, jako copywriterzy, social-media ninja, specjaliści od pozycjonowania i targetowania treści i wielu innych, dopiero co powstających.

Dołącz do nas już dziś! 

 

Kontynuowanie nauki na II stopniu studiów

Absolwent kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna będzie przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia na kierunkach z obszaru nauk społecznych, m.in. Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Global Studies, Public Relations, Europa Master, Politologia, Stosunki międzynarodowe, Zarządzanie Publiczne lub na kierunkach pokrewnych
 
Kierunki pokrewne

Public Relations, Politologia, Stosunki międzynarodowe, Zarządzanie publiczne.

 

Dostępność

Serdecznie zapraszamy na studia wszystkie osoby. Jesteśmy Wydziałem w pełni dostępnym! Zarówno pod względem infrastrukturalnym, cyfrowym czy komunikacyjnym jesteśmy otwarci i wspierający. Program studiów został dostosowany do potrzeb i możliwości naszych studentów. Chciał(a)byś uzyskać więcej informacji? Napisz lub zadzwoń do nas!

 

Cudzoziemcy

Więcej informacji dla kandydatów zagranicznych i osób posiadającyh zagraniczne dokumenty na stronie hello.uni.opole.pl
Pytania odnośnie rekrutacji cudzoziemców: hello@uni.opole.pl
tel. +48 77 452 7496, +48 77 452 7292

Kandydaci zagraniczni dokumenty składają w International Students Office (również przesłanych pocztą)
adres: ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8,9, 45-054 Opole 


Zasady kwalifikacji

 

Wymagania kwalifikacyjne: konkurs świadectw

 LP. PRZEDMIOT % PKT Waga Minimalna liczba punktów
1 język polski
lub
język ojczysty
kandydata
część pisemna nowej matury,
poziom podstawowy
0,375 30

część pisemna nowej matury - poziom rozszerzony

lub

"stara matura"

0,5
2 przedmiot do wyboru:
dowolny przedmiot za
wyjątkiem j. polskiego
część pisemna nowej matury,
poziom podstawowy
0,375

część pisemna nowej matury - poziom rozszerzony

lub

"stara matura"

0,5

Oceny w skali innej niż „100-punktowa” przeliczane będą zgodnie z tabelą umieszczoną w załączniku nr 4 do uchwały rekrutacyjnej.