Kod | 8-PRK-EART-D2 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Sztuki |
Kierunek studiów | Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom kształcenia | II stopnia |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 20 |
Czas trwania | 2 lata |
Adres komisji rekrutacyjnej | ul. Wrocławska 4, 45-707 Opole tel. (77) 40 300 58; tel. (77) 40 300 59 e-mail: Sekretarz Rekrutacji: sztuka@uni.opole.pl; dziekanatwsz@uni.opole.pl; Cudzoziemcy: 45-054 Opole, ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8, 9 |
Godziny otwarcia sekretariatu | pon.-pt.: 08:00-15:00 |
Adres WWW | http://sztuka.uni.opole.pl |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Sztuka na Uniwersytecie Opolskim
Wydział Sztuki oferuje studia magisterskie na kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, kończące się nadaniem tytułu magistra.
Wydział Sztuki prowadzi liczne działania na rzecz środowiska akademickiego, społeczności miejskiej i regionu opolskiego. Poszerza ofertę uczestnictwa młodzieży akademickiej w życiu kulturalnym Opola. Z powodzeniem współpracuje z publicznymi i niepublicznymi placówkami upowszechniania kultury i sztuki.
Czego uczy się na edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych?
Uczymy studentów m.in.:
- klasycznego warsztatu artystycznego (malarstwo, rysunek, rzeźba, grafika, fotografia),
- twórczego wykorzystania nowych mediów (multimedia, projektowanie graficzne, grafika cyfrowa, intermedia, działania audiowizualne),
- zrozumienia i twórczego wykorzystania zjawisk występujących w kulturze i sztuce (sztuka i estetyka współczesna, teoria kultury i krytyka artystyczna),
- skutecznego działania w charakterze artysty-nauczyciela i animatora działań twórczych (współczesne koncepcje edukacji artystycznej, elementy pedagogiki i psychologii),
- funkcjonowania na rynku sztuki i umiejętności promocji sztuki (upowszechnianie kultury plastycznej i zarządzanie grantami w kulturze).
- program kształcenia: siatka programu studiów
Sylwetka absolwenta
Absolwent 2-letnich studiów II stopnia kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych posiada kwalifikacje zawodowe artysty sztuk pięknych. Świadomie i aktywnie uczestniczy we współczesnej kulturze. Potrafi dokonywać samodzielnych ocen, formułować sądy w zakresie krytycznego odbioru kultury współczesnej. Potrafi też komunikować się językiem plastycznych środków wyrazu. Zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Po studiach magisterskich może podjąć twórczą pracę zawodową w: ośrodkach i instytucjach kultury, sztuki i edukacji pozaszkolnej; mass-mediach; jednostkach sektora kreatywnego z zakresu promocji, reklamy, projektowania graficznego, projektowania multimediów i fotografii.
Dlaczego warto studiować ten kierunek?
Wydział Sztuki stale rozbudowuje pracownie artystyczne i uatrakcyjnia tok kształcenia. Kompletnie wyposażone, nowoczesne i dostępne, także poza godzinami zajęć, pracownie umożliwiają gruntowne zdobywanie wiedzy, umiejętności praktycznych i poszerzanie kompetencji twórczych. Zajęcia artystyczne są prowadzone w maksymalnie 15-osobowych grupach, co pozwala na aktywny, indywidualny kontakt wykładowcy ze studentem i pełne wykorzystanie wyposażenia poszczególnych pracowni.
Wydział Sztuki promuje swoich studentów, wspierając ich działalność twórczą i wystawienniczą, stwarzając możliwości udziału w wystawach, festiwalach, konkursach, przeglądach i projektach artystycznych zarówno w skali regionalnej, ogólnopolskiej jak i międzynarodowej.
Wydział Sztuki to jednak nie tylko miejsce kształcenia, to także otwarta społeczność ludzi twórczych, ciekawych i życzliwych.
Działalność studencka
Program Erasmus+
Wydział Sztuki stale poszerza zakres współpracy z uczelniami w kraju i za granicą w celu umożliwienia studentom nauki (przez semestr lub rok) w innej uczelni. Dla najlepszych studentów istnieje możliwość studiowania przez jeden lub dwa semestry na uczelniach zagranicznych w ramach programu Erasmus+.
Współpracujemy z następującymi uczelniami zagranicznymi:
- Silesian University in Opava (Czechy)
- University of Ostrava (Czechy)
- University of Barcelona (Hiszpania)
- ‘Goce Delcev’ University of Stip (Macedonia)
- Trier University of Applied Sciences (Niemcy)
- University of Arts in Belgrade (Serbia)
- University of Nis (Serbia)
- Hasan Kalyoncu University (Gaziantep, Turcja)
- Mimar Sinan Fine Arts University (Stambuł, Turcja)
- Eskisehir Osmangazi Universitesi (Turcja)
- Accademia Di Belle Arti Di Carrara (Włochy)
- Universita degli studi di Sassari (Włochy)
Program MOST
W ramach programu MOST studenci mogą studiować przez jeden semestr na innym uniwersytecie w kraju.
Stypendia Ministra
Studenci Wydziału Sztuki mają możliwość uzyskania stypendium naukowego (za wysoką średnią ocen) lub stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (za bardzo dobre wyniki w nauce, osiągnięcia badawcze oraz duże zaangażowanie w działalność organizacyjną i społeczną).
Akademickie Koło Naukowe
Przy Wydziale Sztuki działa Akademickie Koło Artystyczne (AKA), którego celem jest rozwijanie artystycznych i pedagogicznych zainteresowań studentów poprzez uczestnictwo w warsztatach twórczych, plenerach, sympozjach, wykładach. Członkowie AKA są organizatorami i animatorami własnych przedsięwzięć artystycznych (wystaw, warsztatów artystycznych, pokazów i innych wydarzeń kulturalnych). Akademickie Koło Artystyczne dysponuje własną przestrzenią wystawienniczą (Galeria A4) znajdującą się na w budynku Wydziału Sztuki.
Co można robić po tych studiach?
Absolwenci Wydziału Sztuki bez trudu znajdują zatrudnienie na współczesnym, dynamicznym rynku pracy jako samodzielni twórcy, animatorzy działań twórczych w instytucjach kultury i edukacji, projektanci, kuratorzy, krytycy sztuki.
Absolwent może podejmować pracę w charakterze:
- samodzielnego artysty plastyka,
- projektanta graficznego, edytora i ilustratora,
- twórcy treści wizualnych z zakresu grafiki, fotografii, wideo i animacji (content designer)
- animatora działań twórczych w instytucjach kultury (galerie, muzea, biblioteki, centra kultury itp.)
- zarządzającego projektami w kulturze (project manager),
- absolwent jest przygotowany do podjęcia kształcenia na studiach III stopnia
Szczegółowe informacje o studiach na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych można uzyskać w sekretariacie i dziekanacie Wydziału Sztuki:
ul. Wrocławska 4, 45-707 Opole
tel. (77) 40 300 58; (77) 40 300 59
e-mail: sztuka@uni.opole.pl; kpolak@uni.opole.pl; malgorzata.latacz@uni.opole.pl
Informacje o komisji rekrutacyjnej znajdziecie w zakładce ważne informacje/komisje rekrutacyjne
Strona internetowa kierunku: www.sztuka.uni.opole.pl
Studenci niepełnosprawni
Kierunek w pełni dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz niepełnosprawnościami. Wyposażony jest w szybką windę, platformy schodowe i toalety dla niepełnosprawnych. Zajęcia nie wymagają od uczestnika długotrwałego wysiłku fizycznego. Nie wiążą się one z przebywaniem w specyficznych warunkach środowiska, takich jak: np. jaskinie, góry, lasy, głębokie wykopy, itp. Na wybranym kierunku nie przewiduje się licznych oraz długotrwałych wyjazdów poza obręb uczelni. Aby dotrzeć do pracowni artystycznych i sal wykładowych nie ma konieczności pokonywania schodów. W budynku jest winda, która dociera na wszystkie piętra.
Terminy rekrutacyjne
Dla I tury naboru na II stopień studiów
19.04.2024 - rozpoczęcie rejestracji kandydatów w IRK
18.07.2024 (czwartek) ostateczny termin rejestracji i składania portfolio oraz uiszczenia opłaty rekrutacyjnej
Portfolio składa się drogą elektroniczną w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK)
19.07.2024 (piątek) godzina 9.00 posiedzenie komisji rekrutacyjnej i ocena portfolio
25.07.2024 (czwartek) ogłoszenie list zakwalifikowanych na studia
do 31.07.2024 ogłoszenie listy przyjętych na studia
Dla II tury naboru na II stopień studiów
01.08.2024 - rozpoczęcie rejestracji kandydatów w IRK
18.09.2024 (środa) ostateczny termin rejestracji i składania portfolio oraz uiszczenia opłaty rekrutacyjnej. Portfolio składa się drogą elektroniczną w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK)
23.09.2024 (poniedziałek) godzina 9.00 posiedzenie komisji rekrutacyjnej i ocena portfolio.
24.09.2024 ogłoszenie list zakwalifikowanych na studia
Terminy składania dokumentacji i dyżury Komisji Rekrutacyjnej
Po zakwalifikowaniu się na studia, kandydat składa wymagane dokumenty w Sekretariacie Wydziału Sztuki, ul. Wrocławska 4, I piętro, pokój 1.15, w terminach i godzinach:
Dla I tury naboru na II stopień studiów
25.07.2024 – 30.07.2024 r. komisje rekrutacyjne przyjmują dokumenty w godzinach od 8.00 do 15:00 od poniedziałku do piątku.
30.07.2024 do godziny 15.00 ostateczny termin złożenia dokumentów (dotyczy też dokumentów nadesłanych pocztą)
Dla II tury naboru na II stopień studiów
25.09.2024 - 30.09.2024 komisje rekrutacyjne przyjmują dokumenty w godzinach od 8.00 do 15.00 od poniedziałku do piątku.
Cudzoziemcy
Więcej informacji dla kandydatów zagranicznych i osób posiadających zagraniczne dokumenty na stronie hello.uni.opole.pl
Pytania odnośnie rekrutacji cudzoziemców: hello@uni.opole.pl tel. +48 77 452 7496, +48 77 452 7292
Kandydaci zagraniczni dokumenty składają w International Students Office (również przesłanych pocztą)
adres: D.S. "Kmicic" ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8,9 45-054 Opole
Zasady kwalifikacji
Wymagania rekrutacyjne: przegląd cyfrowej dokumentacji prac
O przyjęcie na te studia mogą ubiegać się absolwenci pierwszego stopnia kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych lub innych kierunków artystycznych i pokrewnych.
Jednostka kwalifikacyjna | Waga |
przegląd cyfrowej dokumentacji prac* | 1 |
* Przegląd cyfrowej dokumentacji prac ma na celu sprawdzenie wrażliwości estetycznej i praktycznych umiejętności plastycznych:
Cyfrowa dokumentacja prac winna zawierać (sumarycznie min. 15 szt., max 30 szt.):
- prac z zakresu rysunku lub malarstwa (minimum 5 szt., maksimum 15 szt.)
- prac z zakresu innych dyscyplin np: grafika, grafika cyfrowa, fotografia, projektowanie graficzne, rzeźba, animacja, wideo i inne. (bez określonego minimum, maksimum 15 szt.)
- notkę biograficzną zawierającą informacje kontaktowe, informacje o dotychczasowej edukacji, krótkie resume opisujące zainteresowania artystyczne. Nota może (nie musi) zawierać również linki do autorskich galerii on-line lub stron www.
Cyfrowa dokumentacja prac – informacje techniczne dotyczące plików.
- nota biograficzna w formacie PDF
- plik graficzne w formacie JPG lub PNG w rozmiarze min. 2000 piks., max. 3000 piks. (wymiar dłuższego boku)
- pliki wideo w formacie MPEG4 (H.264) w rozdzielczości HD 1280x720 lub FullHD 1920x1080 o łącznej objętości nie większej niż 200MB