Rekrutacja na studia I stopnia, II stopnia i jednolite magisterskie

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, I stopień, 3-letnie, stacjonarne

Szczegóły
Kod 8-PRK-EART-D3
Jednostka organizacyjna Wydział Sztuki
Kierunek studiów Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych
Forma studiów stacjonarne
Poziom kształcenia licencjackie
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 45
Czas trwania 3 lata
Adres komisji rekrutacyjnej ul. Wrocławska 4,
45-707 Opole
tel. (77) 40 300 58;
tel. (77) 40 300 59
e-mail: Sekretarz Rekrutacji: sztuka@uni.opole.pl;
dziekanatwsz@uni.opole.pl;
Cudzoziemcy:
45-054 Opole, ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8, 9
Godziny otwarcia sekretariatu pon.-pt.: 08:00-15:00
Adres WWW http://sztuka.uni.opole.pl
Wymagany dokument
  • świadectwo maturalne lub równoważne
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

(pokaż minione tury)

Sztuka na Uniwersytecie Opolskim

Wydział Sztuki oferuje studia dwustopniowe na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, kończące się nadaniem tytułu zawodowego licencjata (studia I stopnia) i magistra sztuki (studia II stopnia).

Wydział Sztuki prowadzi liczne działania na rzecz środowiska akademickiego, społeczności miejskiej i regionu opolskiego. Poszerza ofertę uczestnictwa młodzieży akademickiej w życiu kulturalnym Opola. Z powodzeniem współpracuje z zawodowymi publicznymi i niepublicznymi placówkami upowszechniania kultury i sztuki. 

 

Czego uczy się na edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych?

Uczymy studentów m.in.:

  • klasycznego warsztatu artystycznego (malarstwo, rysunek, rzeźba, grafika, fotografia),
  • twórczego wykorzystania nowych mediów (multimedia, projektowanie graficzne, grafika cyfrowa, intermedia, działania audiowizualne),
  • zrozumienia i twórczego wykorzystania zjawisk występujących w kulturze i sztuce (historia sztuki, i analiza dzieła plastycznego, wybrane zagadnienia z ikonosfery sztuki),
  • skutecznego działania w charakterze artysty-nauczyciela i animatora działań twórczych (metodyka edukacji plastycznej, projekty artystyczne w przestrzeni społecznej),
  • funkcjonowania na rynku sztuki i umiejętności promocji sztuki (promocja i rynek sztuki, prawo własności intelektualnej).
  • program kształcenia: siatka programu studiów 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom studentów i rynku pracy, co roku oferujemy bogaty wachlarz zajęć do wyboru w ramach których studenci mogą kształcić się w zakresie projektowania gier komputerowych, eksperymentalnych technik wideo, street artu, projektowania książki i ilustracji oraz ceramiki.

 

Dlaczego warto studiować ten kierunek?

Wydział Sztuki stale rozbudowuje pracownie artystyczne i uatrakcyjnia tok kształcenia. Kompletnie wyposażone, nowoczesne i dostępne także, poza godzinami zajęć, pracownie umożliwiają gruntowne zdobywanie wiedzy, umiejętności praktycznych i poszerzanie kompetencji twórczych. Zajęcia artystyczne są prowadzone w maksymalnie 15-osobowych grupach, co pozwala na aktywny, indywidualny kontakt wykładowcy ze studentem i pełne wykorzystanie wyposażenia poszczególnych pracowni.
Wydział Sztuki promuje swoich studentów, wspierając ich działalność twórczą i wystawienniczą, stwarzając możliwości udziału w wystawach, festiwalach, konkursach, przeglądach i projektach artystycznych zarówno w skali regionalnej, ogólnopolskiej jak i międzynarodowej.
Wydział Sztuki to jednak nie tylko miejsce kształcenia, to także otwarta społeczność ludzi twórczych, ciekawych i życzliwych.

Działalność studencka

Program Erasmus+
Wydział Sztuki stale poszerza zakres współpracy z uczelniami w kraju i za granicą w celu umożliwienia studentom nauki (przez semestr lub rok) w innej uczelni. Dla najlepszych studentów istnieje możliwość studiowania przez jeden lub dwa semestry na uczelniach zagranicznych w ramach programu Erasmus+.
Współpracujemy z następującymi uczelniami zagranicznymi:

  • Silesian University in Opava (Czechy)
  • University of Ostrava (Czechy)
  • University of Barcelona (Hiszpania)
  • ‘Goce Delcev’ University of Stip (Macedonia)  
  • Trier University of Applied Sciences (Niemcy)
  • University of Arts in Belgrade (Serbia)
  • University of Nis (Serbia)
  • Hasan Kalyoncu University (Gaziantep, Turcja)
  • Mimar Sinan Fine Arts University (Stambuł, Turcja)
  • Eskisehir Osmangazi Universitesi (Turcja)
  • Accademia Di Belle Arti Di Carrara (Włochy)
  • Universita degli studi di Sassari (Włochy)

Program MOST
W ramach programu MOST studenci mogą studiować przez jeden semestr na innym uniwersytecie w polsce.

Stypendia Ministra
Studenci Wydziału Sztuki mają możliwość uzyskania stypendium naukowego lub stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (za bardzo dobre wyniki w nauce, osiągnięcia badawcze oraz duże zaangażowanie w działalność organizacyjną i społeczną).

Akademickie Koło Naukowe

Przy Wydziale Sztuki działa Akademickie Koło Artystyczne (AKA), którego celem jest rozwijanie artystycznych i pedagogicznych zainteresowań studentów poprzez uczestnictwo w warsztatach twórczych, plenerach, sympozjach, wykładach. Członkowie AKA są organizatorami i animatorami własnych przedsięwzięć artystycznych (wystaw, warsztatów artystycznych, pokazów i innych wydarzeń kulturalnych). Akademickie Koło Artystyczne dysponuje własną przestrzenią wystawienniczą (Galeria A4) znajdującą się na w budynku Wydziału Sztuki.

 

Co można robić po tych studiach?

Absolwenci Wydziału Sztuki bez trudu znajdują zatrudnienie na współczesnym, dynamicznym rynku pracy jako samodzielni twórcy, animatorzy działań twórczych w instytucjach kultury i edukacji, projektanci w branżach kreatywnych.
Można też kontynuować naukę na II stopniu studiów (dwuletnie studia magisterskie, kończące się uzyskaniem tytułu: magistra).

Absolwent może podejmować pracę w charakterze:

  • artysty plastyka,
  • projektanta graficznego i ilustratora,
  • twórcy treści wizualnych z zakresu grafiki, fotografii, wideo i animacji (content designer),
  • animatora działań twórczych w instytucjach kultury (galerie, muzea, biblioteki, centra kultury itp.),
  • absolwent jest przygotowany do podjęcia kształcenia na studiach II stopnia. 

Szczegółowe informacje o studiach można także uzyskać w sekretariacie i dziekanacie Wydziału Sztuki:
ul. Wrocławska 4, 45-707 Opole
tel. (77) 40 300 58; (77) 40 300 59
e-mail: sztuka@uni.opole.pl; kpolak@uni.opole.pl; malgorzata.latacz@uni.opole.pl; lub na stronie interenowej Wydziału Sztuki: www.sztuka.uni.opole.pl 

Studenci niepełnosprawni

Kierunek w pełni dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz niepełnosprawnościami. Wyposażony jest w szybką windę, platformy schodowe i toalety dla niepełnosprawnych. Zajęcia nie wymagają od uczestnika długotrwałego wysiłku fizycznego. Nie wiążą się one z przebywaniem w specyficznych warunkach środowiska, takich jak: np. jaskinie, góry, lasy, głębokie wykopy, itp. Na wybranym kierunku nie przewiduje się licznych oraz długotrwałych wyjazdów poza obręb uczelni. Aby dotrzeć do pracowni artystycznych i sal wykładowych nie ma konieczności pokonywania schodów. W budynku jest winda, która dociera na wszystkie piętra. 

Terminy rekrutacyjne

Dla I tury naboru na I stopień studiów

19.04.2024 - rozpoczęcie rejestracji kandydatów

12.07.2024 (piątek) ostateczny termin rejestracji i składania portfolio oraz uiszczenia opłaty rekrutacyjnej

Portfolio składa się drogą elektroniczną w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK)

15.07.2024 (poniedziałek) godzina 9.00 posiedzenie komisji rekrutacyjnej i ocena portfolio

18.07.2024 (czwartek) ogłoszenie list zakwalifikowanych na studia

do 29.07.2024 ogłoszenie listy przyjętych na studia

 

Dla II tury naboru na I stopień studiów

30.07.2024 - rozpoczęcie rejestracji kandydatów

12.09.2024 (czwartek) ostateczny termin rejestracji i składania portfolio oraz uiszczenia opłaty rekrutacyjnej 

Portfolio składa się drogą elektroniczną w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK)

20.09.2024 (piątek) godzina 9.00 posiedzenie komisji rekrutacyjnej i ocena portfolio

23.09.2024 (poniedziałek) do godziny 15:00 ogłoszenie list zakwalifikowanych na studia.

 

Terminy składania dokumentacji i dyżury Komisji Rekrutacyjnej

Po zakwalifikowaniu się na studia, kandydat składa wymagane dokumenty w dziekanacie lub sekretariacie Wydziału Sztuki, ul. Wrocławska 4, I piętro, pokój 1.16 lub 1.15, w terminach i godzinach:

 

Dla I tury naboru na I stopień studiów

19.07.2024 – 26.07.2024 r. komisje rekrutacyjne przyjmują dokumenty w godzinach od 8.00 do 15.00 od poniedziałku do piątku

26.07.2024 do godz. 15.00 ostateczny termin złożenia dokumentów (dotyczy też dokumentów nadesłanych pocztą)

 

Dla II tury naboru na I stopień studiów

24.09.2024 - 27.09.2024 komisje rekrutacyjne przyjmują dokumenty w godzinach od 8.00 do 15:00 od poniedziałku do piątku. 

Cudzoziemcy

Więcej informacji dla kandydatów zagranicznych i osób posiadających zagraniczne dokumenty na stronie hello.uni.opole.pl

Pytania odnośnie rekrutacji cudzoziemców: tel. +48 77 452 7496, +48 77 452 7292

Kandydaci zagraniczni dokumenty składają w International Students Office (również przesłanych pocztą)

adres: ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8, 9  45-054 Opole 


Zasady kwalifikacji

 

Wymagania kwalifikacyjne: przegląd cyfrowej dokumentacji prac lub egzamin praktyczny

 

Jednostka kwalifikacyjna Waga Minimalna liczba punktów
przegląd cyfrowej dokumentacji prac* lub egzamin praktyczny ** (wyboru formy kwalifikacji dokona komisja rekrutacyjna na początku rejestracji kandydatów) 1 50

 

* Przegląd cyfrowej dokumentacji prac
ma na celu sprawdzenie wrażliwości estetycznej i praktycznych umiejętności plastycznych:

Cyfrowa dokumentacja prac winna zawierać (sumarycznie min. 15 szt., max 30 szt.):

  • prac z zakresu rysunku lub malarstwa (minimum 5 szt., maksimum 15 szt.,
  • prac z zakresu innych dyscyplin np: grafika, grafika cyfrowa, fotografia, projektowanie graficzne, rzeźba, animacja, wideo i inne. (bez określonego minimum, maksimum 15 szt.)
  • notkę biograficzną zawierającą informacje kontaktowe, informacje o dotychczasowej edukacji, krótkie resume opisujące zainteresowania artystyczne. Nota może (nie musi) zawierać również linki do autorskich galerii on-line lub stron www.

Cyfrowa dokumentacja prac –informacje techniczne dotyczące plików:

  • nota biograficzna w formacie PDF
  • plik graficzne w formacie JPG lub PNG w rozmiarze min. 2000 piks., max. 3000 piks. (wymiar dłuższego boku)
  • pliki wideo w formacie MPEG4(H.264) w rozdzielczości HD 1280x720lub FullHD 1920x1080o łącznej objętości nie większej niż 200MB

 

** Egzamin praktyczny-z rysunku i malarstwa

Jest sprawdzianem wrażliwości estetycznej i praktycznych umiejętności plastycznych:Rysunek to 5-godzinne studium postaci ludzkiej, malarstwo to 5-godzinne studium martwej natury. Na egzamin należy przynieść ze sobą materiały: rysunek -brystol 100 x 70 cm, ołówki różnej twardości, pinezki; malarstwo -zagruntowane podobrazie 100 x 70 cm, farby (gwasze, tempery lub akryle), pędzle, pojemniki na wodę.