Rekrutacja na studia I stopnia, II stopnia i jednolite magisterskie

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Creative writing, II stopień, 2-letnie, stacjonarne

Szczegóły
Kod 1-PRK-CW-S.M.2
Jednostka organizacyjna Wydział Filologiczny
Forma studiów stacjonarne
Poziom kształcenia II stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 15
Rodzaj cykli dydaktycznych semestr
Liczba cykli dydaktycznych 4
Adres komisji rekrutacyjnej Pl. Kopernika 11, pok. 201, 203; 2.piętro 45-040 Opole, tel. 77 54 16 005, 77 54 16 003
Cudzoziemcy/Foreigners: 45-052 Opole, ul. Oleska 48, pok. 310, tel. +48 77 452 74 32; 45-052 Opole, 48 Oleska Street, room 310, tel. +48 77 452 74 32;
Wymagany dokument
  • dyplom ukończenia studiów wyższych lub równoważny
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Nadchodzące tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (29.05.2025 14:00 – 18.07.2025 23:59)

* pod warunkiem uzyskania zgody Senatu UO na uruchomienie kierunku

 Czego uczy się na kierunku Creative writing?

O przyjęcie na studia mogą ubiegać się absolwenci kierunków studiów co najmniej pierwszego stopnia, bez innych ograniczeń, którzy chcą przede wszystkim rozwijać swoje umiejętności w dziedzinie twórczości artystycznej i twórczego pisania użytkowego (studia prowadzone są w języku polskim). 

Studia są kierowane do osób chcących pracować w zawodach związanych z tworzeniem tekstów przede wszystkim literackich, a także publicystycznych (dziennikarz, publicysta, pracownik działów kulturalnych w bibliotekach. muzeach, placówkach tzw. trzeciego sektora, etc.). W trakcie studiów absolwent zdobędzie specjalistyczną wiedzę z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa oraz nauk o kulturze, nabędzie praktyczne umiejętności z zakresu komunikacji w języku ojczystym, opanuje w stopniu podstawowym techniki i sposoby tworzenia tekstów użytkowych, zostanie przygotowany do roli organizatora przedsięwzięć o charakterze kulturalnym (spotkania autorskie, festiwale, konkursy, itp.). Zdobyta na studiach wiedza pozwoli absolwentowi sprawnie uczestniczyć w procesie produkcji książki (przygotowanie tekstu, redakcja tekstu, pozyskiwanie środków na działalność wydawniczą, promocja).

Absolwent otrzymuje podstawowe wykształcenie ogólnohumanistyczne, które stanowi kontekst wzbogacający oraz poszerzający wiedzę i umiejętności filologiczne, a także wykształcenie kierunkowe obejmujące podstawową, szczegółową wiedzę z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa oraz nauk o kulturze, umiejętności badawcze i komunikacyjne, kompetencje społeczne pozwalające planować własną karierę.

Kształcenie na studiach magisterskich (2-letnich) stacjonarnych odbywa się w następujących obszarach kształcenia do wyboru (studenci po pierwszym semestrze wybierają jedną z dwóch ścieżek specjalizacyjnych – tzw. moduł):

·  Animowanie działań kulturalnych -  program nauczania ułożony jest w ten sposób, aby absolwent nabywał praktyczne umiejętności organizowania działań kulturalnych we wszystkich aspektach z tym związanych, kształcił zdolności komunikacyjne, współpracy w grupie, ze szczególnym uwzględnieniem publicznych wystąpień.

·   Polonistyczno-edytorski - proponuje pogłębioną podróż wśród tekstów - głównie literackich, ale również językowych. Absolwent zapozna się nie tylko ze sposobami uprawiania refleksji o literaturze i języku, ale również z praktykami działań edytorskich dotyczących zarówno pracy archiwistycznej, naukowej, jak i wydawniczej. 

Działalność studencka

Studenci kierunku Creative writing mają szansę rozwoju pasji i zainteresowań w ramach organizacji studenckich. Są to przede wszystkim koła naukowe, m.in.: Koło Naukowe Staropolskie „Gryf”, Koło Naukowe Literatury i Kultury Modernizmu, Koło Literatury Współczesnej, Koło Naukowe Onomastów, Koło Naukowe Teatrologów, Koło Naukowe Kulturoznawców.

Studenci mają możliwość wyjazdu na stypendia do innych ośrodków naukowych (także uczelni zagranicznych) w ramach programu Erasmus oraz MOST. Najaktywniejsi studenci otrzymują stypendia naukowe, mogą też wybrać indywidualny plan studiów (IPS) bądź indywidualną organizację studiów (IOS), w ramach których student ma możliwość pracowania pod bezpośrednią opieką pracownika naukowego.

Możliwość udziału w prężnie działającym ruchu studenckim oraz praktyki w rozmaitych placówkach i instytucjach kulturalnych zapewniają doświadczenie potrzebne w przyszłej pracy zawodowej. 

Profil absolwenta

Absolwent studiów II stopnia uzyskuje tytuł zawodowy magistra i jest przygotowany do organizowania pracy, podejmowania samodzielnych decyzji, kompetentnej obsługi petentów oraz prowadzenia spraw instytucji. 

Celem studiów ma być wykształcenie absolwenta do pracy przede wszystkim w medialnym sektorze kultury (publicysta, animator wydarzeń kulturalnych, pisarz, krytyk literacki, publicysta, dziennikarz, pracownik działów kultury w instytucjach samorządowych i placówkach kulturalnych).

Absolwenci Creative writing (II stopnia) mogą znaleźć zatrudnienie m.in. w:

·     gazetach, czasopismach, mediach, 

·     wydawnictwach, 

·     organach administracji publicznej, bibliotekach, urzędach, instytucjach i organizacjach, gdzie najważniejsze kompetencje mają charakter komunikacyjny i są związane zwłaszcza z promocją działań kulturalnych (przede wszystkim literackich); 

·     firmach i organizacjach, gdzie ceni się sprawność komunikacyjną (zwłaszcza w działach public relations, marketingu i reklamy), 

Kontynuowanie nauki

Absolwent kierunku Creative writing będzie przygotowany także do podjęcia studiów III stopnia (studiów doktoranckich), ponieważ w trakcie studiów zdobędzie podstawową wiedzę z zakresu metodyki pracy z tekstem literackim (metodologia badań, poetyka, badania nad literaturą).  

Kierunek w pełni dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami.   

Cudzoziemcy

Zapoznaj się z dodatkowymi kryteriami rekrutacji dla kandydatów zagranicznych na stronie:
https://bdijk.uni.opole.pl/rekrutacja-dla-cudzoziemcow/

Kontakt do obszaru rekrutacji kandydatów zagranicznych:
study@uni.opole.pl
+48 77 452 74 32 (PL, UA, RU, EN)

ul. Oleska 48, pok. 310, 45-052 Opole – wejście od strony kampusu lub ulicy Oleskiej. 


.