Unia Europejska

Dane prezentowane na tej stronie mają charakter ogólny. Wybierz rekrutację, aby zobaczyć informacje z nią związane.

wybierz rekrutację

Aktualności

Ogólne

Kiedy otrzymam dostęp do USOSweb?

| Joanna Andrzejuk

Otrzymanie przez kandydata dostępu do USOSweb wymaga czasu, ponieważ jest procesem złożonym z kilku etapów:

1. Elektroniczną Immatrykulację kandydatów przeprowadza Dział Nauczania na podstawie list otrzymanych od Komisji Rekrutacyjnych. Czynność ta polega na przeniesieniu danych z systemu IRK do USOS.
2. Gdy dane znajdują się w USOS działający cyklicznie migrator USOS-LDAP-AD wykrywa nowe dane studentów i automatycznie zakłada im konta Uniwersyteckie. O fakcie tym informuje studentów wysyłając maila na ich adres prywatny - dokładnie ten sam, który został użyty przy tworzeniu konta w IRK.
3. W mailu powitalnym dla kandydata znajduje się link, który prowadzi do strony z wpisanym już mailem Uniwersyteckim, gdzie można ustawić hasło. Należy kliknąć na przycisk "Wyślij" i odebrać maila z linkiem do ustawienia hasła. Warto pamiętać, że hasło nie może zawierać imienia ani nazwiska studenta ani też numeru indeksu i musi zawierać znaki z dostępnych grup: małe litery, duże litery, cyfry i znaki specjalne. Wymagane jest użycie minimum trzech z tych grup. Minimalna długość hasła to 8 znaków.

UWAGA!

Do odpowiedniego działania konta niezbędna jest synchronizacja kilku systemów, dlatego poprawne logowanie (w tym ustawienie hasła) możliwe będzie w dniu następnym od momentu otrzymania wiadomości powitalnej.

Jak wycofać zgłoszenie rekrutacyjne?

| Joanna Andrzejuk

W przypadku rezygnacji z brania udziału w rekrutacji na dany kierunek należy przejść do zakładki "Zgłoszenia rekrutacyjne" i po wybraniu właściwego zgłoszenia kliknąć w opcję "Wycofaj". Wówczas zostaniemy zapytani, czy faktycznie jesteśmy pewni, że chcemy wycofać dane zgłoszenie. Na tym etapie możemy albo zatwierdzić wybór albo wrócić do widoku opisu zgłoszenia.

Zwrot opłaty rekrutacyjnej

| Joanna Andrzejuk

Opłaty wniesione przez kandydata nie podlegają zwrotowi.

Wyjątkiem są następujące przypadki:

  1. nieotwarcie kierunku studiów spowodowane małą liczbą kandydatów;

  2. pomyłki kandydata związanej z wpłatą w zawyżonej wysokości;

  3. nieważnej rejestracji – braku zapisu na kierunek lub wniesienie opłaty po terminie. Wypisanie z kierunku musi nastąpić najpóźniej w ostatnim dniu rejestracji.

W celu uzuskania szczegółowych informacji dotyczących opłaty rekrutacyjnej zapraszam do zapoznania się z materiałami umieszczonymi na stronie: www.uni.opole.pl -> zakładka "Kandydat" -> "Studia 2019/2020" -> "Opłata rekrutacyjna"

Długi czas oczekiwania na akceptację zdjęcia?

| Ewelina Zalas

Zdjęcia akceptowane są przez członków kierunkowych komisji rekrutacyjnych. Aby zdjęcie zostało zaakceptowane musisz zarejestrować się na wybrane studia.

Nie masz konta do opłaty rekrutacyjnej?

| Joanna Andrzejuk

Po zapisaniu się na dany kierunek w zakładce "Płatności" zostanie wygenerowany indywidualny numer konta, na który należy wnieść opłatę rekrutacyjną.

Problem z utworzeniem konta?

| Joanna Andrzejuk

Kandydaci, którzy brali udział w rekrutacji w poprzednich latach, nie muszą ponownie tworzyć konta rekrutacyjnego. Muszą je natomiast założyć te osoby, które wcześniej nie przystępowały do rekrutacji lub nie zaznaczyły opcji o nazwie: "Chcę zachować swoje konto w systemie na poczet przyszłych rekrutacji."

Istotne jest to, by podawać adres e-mail często używany z uwagi na ważne informacje wysyłane z systemu IRK.

Jeśli nie pamiętasz hasła skorzystaj z opcji przypomnienia hasła podając adres e-mail, którego używasz do logowania się w systemie. Otrzymasz jednorazowy link do ustawienia nowego hasła.

W przypadku, gdy nie pamiętasz hasła do swojej prywatnej poczty lub nie masz dostępu do tej poczty należy udać się do Centrum Informatycznego z dowodem tożsamości celem zmiany adresu e-mail.

Należy pamiętać, że utworzone wcześniej konto z podanym numerem PESEL będzie blokować próbę utworzenia konta kolejny raz.

 

System "nie wpuszcza mnie" na program!

| Arkadiusz Różycki

Aby móc zapisać się na dany kierunek w przypadku gdy, wyniki egzaminów/matur/dyplomów nie są nam jeszcze znane należy wejść w: "Moje konto"-> "Formularze osobowe" -> "Wykształcenie" -> i dla wybranego egzaminu kliknąć ”Edytuj wyniki egzaminów”. Na wyświetlonym formularzu zanzaczamy jakie egzaminy były zdawane w kolumnie "Czy zdawane" (po lewej stronie). Stawiamy tylko znaczki, bez podawania wyników. Nie należy wprowadzać fikcyjnych wyników - można je będzie uzupełnić w późniejszym terminie przed wskazanym przez komisję terminem kwalifikacji.

Jak wpisać aneks do matury?

| Arkadiusz Różycki

Numer aneksu wpisujemy po przecinku w polu w którym podajemy numer matury, a w "Wynikach egzaminu" wpisujemy ilość uzyskanych punktów uwzględniających aneks.

Problem z akceptacją zdjęcia?

| Arkadiusz Różycki

Przede wszystkim zdjęcie powinno być dobrej jakości. Jego tło powinno być gładkie, najlepiej białe, ale koniecznie nie zlewające się z widoczną na zdjęciu osobą. Twarz musi być skierowana prosto w obiektyw aparatu a głowa nie może być przekrzywiona i musi być widoczna w całości. Zalecany rozmiar wgrywanego zdjęcia to minimum 1000x1250 pikseli. Wprawdzie system zaakceptuje zdjęcia o rozmiarze 500x625, ale nie pozwoli on na ewentualne wykadrowanie w wyniku czego twarz na zdjęciu będzie zbyt mała w stosunku do wymagań.