• zaloguj się
  • utwórz konto
Rekrutacja 2022 - poznaj Uniwersytet Opolski

Dane prezentowane na tej stronie mają charakter ogólny. Wybierz rekrutację, aby zobaczyć informacje z nią związane.

wybierz rekrutację

Aktualności

Ogólne

Zwrot opłaty rekrutacyjnej

| Joanna Andrzejuk

Opłaty wniesione przez kandydata nie podlegają zwrotowi. Wyjątkiem są następujące przypadki:

  1. nieotwarcie kierunku studiów spowodowane małą liczbą kandydatów;

  2. pomyłki kandydata związanej z wpłatą w zawyżonej wysokości;

  3. nieważnej rejestracji:
    - braku zapisu na kierunek (wypisanie z kierunku musi nastąpić najpóźniej w ostatnim dniu rejestracji, przed kwalifikacją).
    - wniesienie opłaty po terminie lub brak dokumentu uprawniającego do przystąpienia do rekrutacji (niezdana matura).

W celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących opłaty rekrutacyjnej zapraszam do zapoznania się z materiałami umieszczonymi na stronie: www.uni.opole.pl -> zakładka "Kandydat" -> "Studia 2022/2023" -> "Opłata rekrutacyjna".

Jak dokonać opłaty rekrutacyjnej z konta zagranicznego?

| Aleksandra Nowak

Twój wniosek zostanie zrealizowany po uiszczeniu opłaty rekrutacyjnej w wysokości 85 zł.

Twój osobisty numer konta zostanie wygenerowany przez system, który pojawi się w zakładce ”Płatności“, po zarejestrowaniu się w programie.

Numer konta: PL  (Twój indywidualny numer konta bankowego wygenerowany przez system IRK)
Odbiorca: Uniwersytet Opolski
Adres odbiorcy: Plac Kopernika 11a, 45-040 Opole, Polska (Polska)
Bank: Santander Bank Polska
Adres banku: Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa
Nazwa płatności: Opłata rekrutacyjna
SWIFT: WBK PP LPP

Usuwanie konta z systemu

| Joanna Andrzejuk

Kandydat może samodzielnie usunąć konto z systemu tylko wtedy gdy:

- nie utworzył zgłoszeń rekrutacyjnych ani nie wniósł żadnych opłat;
- status rekrutacji jest:  zarchiwizowana.

W innym przypadku po  wybraniu przycisku „Usuń” wyświetlony zostanie komunikat:

„Aktualnie  nie możesz usunąć swojego konta, ponieważ:

•    Musisz poczekać na zamknięcie rekrutacji.
•    Masz niezerowy bilans konta (gdy została uiszczona opłata rekrutacyjna).”

Kiedy otrzymam dostęp do USOSweb?

| Joanna Andrzejuk

Otrzymanie przez kandydata dostępu do USOSweb wymaga czasu, ponieważ jest procesem złożonym z kilku etapów:

1. Elektroniczną Immatrykulację kandydatów przeprowadza Dział Nauczania na podstawie list otrzymanych od Komisji Rekrutacyjnych. Czynność ta polega na przeniesieniu danych z systemu IRK do USOS.
2. Gdy dane znajdują się w USOS działający cyklicznie migrator USOS-LDAP-AD wykrywa nowe dane studentów i automatycznie zakłada im konta Uniwersyteckie. O fakcie tym informuje studentów wysyłając maila na ich adres prywatny - dokładnie ten sam, który został użyty przy tworzeniu konta w IRK.
3. W mailu powitalnym dla kandydata znajduje się link, który prowadzi do strony z wpisanym już mailem Uniwersyteckim, gdzie można ustawić hasło. Należy kliknąć na przycisk "Wyślij" i odebrać maila z linkiem do ustawienia hasła. Warto pamiętać, że hasło nie może zawierać imienia ani nazwiska studenta ani też numeru indeksu i musi zawierać znaki z dostępnych grup: małe litery, duże litery, cyfry i znaki specjalne. Wymagane jest użycie minimum trzech z tych grup. Minimalna długość hasła to 8 znaków.
4. W przypadku gdy mail powiatlny zaginął można odzyskać hasło samodzielnie. Należy uzyskać swój numer indeksu nadany przez Uniwersytet Opolski: w dziekanacie lub Biurze Dydaktyki i Spraw Studenckich. Mając ten numer należy wykonać procedurę odzyskiwania hasła: Na stronie https://panel.uni.opole.pl/reset należy wpisać swój numer indeksu oraz frazę @student.uni.opole.pl (np.: 101234@student.uni.opole.pl) bez żadnych odstępów przed, pomiędzy i na końcu. Gdy mail zostanie wpisany należy kliknać na "WYŚLIJ". W odpowiedzi system wyśle maila z linkiem do ustawienia hasła na prywatną skrzynkę pocztową uzytą przy rekrutacji na studia.
5. Jeżeli żaden mail uniwersytecki nie może dotrzeć na prywatną skrzynkę należy rozważyć opcje zmiany prywatnego maila. W tym celu należy się udać osobiście do dziekanatu z dokumentem tożsamości i poprosić o zmianę maila prywatnego.
6. Studenci, którzy studiowali na UO do dwóch lat wstecz - posiadający numer indeksu z nowej puli NIE OTRZYMUJĄ maila powitalnego. Jeśli nie pamiętają hasła mogą odzyskać je tak jak w punkcie 4.

UWAGA!

Do odpowiedniego działania konta niezbędna jest synchronizacja kilku systemów, dlatego poprawne logowanie (w tym ustawienie hasła) możliwe będzie w dniu następnym od momentu otrzymania wiadomości powitalnej.

Jak wycofać zgłoszenie rekrutacyjne?

| Joanna Andrzejuk

W przypadku rezygnacji z brania udziału w rekrutacji na dany kierunek należy przejść do zakładki "Zgłoszenia rekrutacyjne" i po wybraniu właściwego zgłoszenia kliknąć w opcję "Wycofaj". Wówczas zostaniemy zapytani, czy faktycznie jesteśmy pewni, że chcemy wycofać dane zgłoszenie. Na tym etapie możemy albo zatwierdzić wybór albo wrócić do widoku opisu zgłoszenia.

Długi czas oczekiwania na akceptację zdjęcia

| Ewelina Zalas

Zdjęcia akceptowane są przez członków kierunkowych komisji rekrutacyjnych. Aby zdjęcie zostało zaakceptowane musisz zarejestrować się na wybrane studia.

Nie masz konta do opłaty rekrutacyjnej?

| Joanna Andrzejuk

Po zapisaniu się na dany kierunek w zakładce "Płatności" zostanie wygenerowany indywidualny numer konta, na który należy wnieść opłatę rekrutacyjną.

Problem z utworzeniem konta?

| Joanna Andrzejuk

Kandydaci, którzy brali udział w rekrutacji w poprzednich latach, nie muszą ponownie tworzyć konta rekrutacyjnego. Muszą je natomiast założyć te osoby, które wcześniej nie przystępowały do rekrutacji lub nie zaznaczyły opcji o nazwie: "Chcę zachować swoje konto w systemie na poczet przyszłych rekrutacji."

Istotne jest to, by podawać adres e-mail często używany z uwagi na ważne informacje wysyłane z systemu IRK.

Jeśli nie pamiętasz hasła skorzystaj z opcji przypomnienia hasła podając adres e-mail, którego używasz do logowania się w systemie. Otrzymasz jednorazowy link do ustawienia nowego hasła.

W przypadku, gdy nie pamiętasz hasła do swojej prywatnej poczty lub nie masz dostępu do tej poczty należy udać się do Centrum Informatycznego z dowodem tożsamości celem zmiany adresu e-mail.

Należy pamiętać, że utworzone wcześniej konto z podanym numerem PESEL będzie blokować próbę utworzenia konta kolejny raz.

 

System "nie wpuszcza mnie" na program!

| Arkadiusz Różycki

Aby móc zapisać się na dany kierunek w przypadku gdy, wyniki egzaminów/matur/dyplomów nie są nam jeszcze znane należy wejść w: "Moje konto"-> "Formularze osobowe" -> "Wykształcenie" -> i dla wybranego egzaminu kliknąć ”Edytuj wyniki egzaminów”. Na wyświetlonym formularzu zanzaczamy jakie egzaminy były zdawane w kolumnie "Czy zdawane" (po lewej stronie). Stawiamy tylko znaczki, bez podawania wyników. Nie należy wprowadzać fikcyjnych wyników - można je będzie uzupełnić w późniejszym terminie przed wskazanym przez komisję terminem kwalifikacji.

Jak wpisać aneks do matury?

| Arkadiusz Różycki

Numer aneksu wpisujemy po przecinku w polu w którym podajemy numer matury, a w "Wynikach egzaminu" wpisujemy ilość uzyskanych punktów uwzględniających aneks.

Problem z akceptacją zdjęcia?

| Arkadiusz Różycki

Przede wszystkim zdjęcie powinno być dobrej jakości. Jego tło powinno być gładkie, najlepiej białe, ale koniecznie nie zlewające się z widoczną na zdjęciu osobą. Twarz musi być skierowana prosto w obiektyw aparatu a głowa nie może być przekrzywiona i musi być widoczna w całości. Zalecany rozmiar wgrywanego zdjęcia to minimum 1000x1250 pikseli. Wprawdzie system zaakceptuje zdjęcia o rozmiarze 500x625, ale nie pozwoli on na ewentualne wykadrowanie w wyniku czego twarz na zdjęciu będzie zbyt mała w stosunku do wymagań.