Kod | 2-PRK-DES-S.L.3 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Instytut Socjologii |
Kierunek studiów | Design i komunikacja społeczna |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom kształcenia | licencjackie |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 20 |
Czas trwania | 3-letnie |
Adres komisji rekrutacyjnej | Dziekanat Wydziału Nauk Społecznych, ul. Oleska 48 45-052 Opole, tel. 077 452 74 08, dyżur komisji rekrutacyjnej |
Godziny otwarcia sekretariatu | Dyżur komisji rekrutacyjnej: od 24.06 do 12.07 codziennie 10.00-11.00 ( bez sobót) |
Adres WWW | http://socjologia.wns.uni.opole.pl/ |
Wymagane dokumenty | |
  Zadaj pytanie w związku z tymi studiami |
Wiedza i umiejętności praktyczne po studiach
Design, inaczej projektowanie społeczne, to kompleksowe podejście, obejmujące zarówno projektowy sposób myślenia (design thinking), jak i efekt końcowy, którym może być przedmiot/produkt, ale także społeczne otoczenie jednostki – czyli np. projektowanie przestrzeni publicznej, usług, projektowanie komunikacji i informacji.
Kierunek „Design i komunikacja społeczna” to studia interdyscyplinarne, zorientowane nauczanie prowadzenia badań i analiz związanych z działaniami społecznymi jednostek i grup społecznych, a także na poznawanie, analizowanie i udoskonalanie działań komunikacyjnych jednostek, grup i zbiorowości społecznych.
Czego uczy się na kierunku?
Studia pierwszego stopnia “Design i komunikacja społeczna” przygotowują do podjęcia i realizowania badań i analiz w obszarze projektowania społecznego, ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu komunikacyjnego (wizualnego, graficznego, językowego).
Student będzie uczył się prowadzić badania ewaluacyjne, etnograficzne, oraz analizy jakościowe, ilościowe, sieciowe i wizualne z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających badacza (SPSS, Atlas.TI, Gephi, NodeXL, Limesurvey i inne).
Student otrzyma także wiedzę z zakresu socjologii sztuki i designu, kultury wizualnej, historii architektury oraz teorii komunikowania i nowych mediów. Oprócz tego będzie zgłębiał tematykę projektowania graficznego, kreatywnego pisania, zarządzania projektami i zespołami.
Działalność studencka
Instytut Socjologii Uniwersytetu Opolskiego od lat podejmuje współpracę z instytucjami i przedsiębiorstwami z miasta i regionu, dzięki czemu możliwe będzie takie profilowanie praktyk studenckich, aby odpowiadały one celom kształcenia na kierunku „Design i komunikacja społeczna”. Studenci będą odbywać praktyki przede wszystkich w firmach, instytucjach (w ich działach, departamentach), zajmujących się projektowaniem przestrzeni publicznej, ale też prywatnej, z uwzględnieniem czynników różnicujących odbiorców tych przestrzeni i co za tym idzie projektujących działania, których celem będzie niwelowanie np. wykluczenia społecznego niepełnosprawnych, seniorów i in.
Praktyki będą mogły być realizowane także w sektorze projektowania usług, przedmiotów codziennego użytku, komunikacji wizualnej, ale także w obszarze mediów, instytucjach kultury i pomocowych.
Co można robić po studiach?
Projektowany kierunek kształci do krytycznego myślenia, dzięki czemu absolwent będzie dostrzegał i rozumiał społeczne, kulturowe, technologiczne oraz etyczne uwarunkowania projektowania społecznego.
Studia te rozwijają praktyczne umiejętności (projektowania, realizacji i analizy wyników badań empirycznych) pozwalające na zatrudnienie między innymi w urzędach publicznych, instytucjach kultury, mediach oraz agencjach badawczych, reklamowych i biurach projektowych.
Możliwości kontynuowania nauki na II stopniu (w opisie studiów I stopnia)
Absolwent kierunku “Design i komunikacja” będzie przygotowany do rozpoczęcia studiów drugiego stopnia i uzyskania tytułu magistra. Może kontynuować kształcenie na studiach magisterskich drugiego stopnia w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Opolskiego na studiach drugiego stopnia na specjalności „Design i projektowanie społeczne”.
Komisja Rekrutacyjna
Osobą do kontaktu w sprawie dokumentów rekrutacyjnych oraz ich przyjmowania jest:
mgr Grażyna Majewska:
Dziekanat Wydziału Nauk Społecznych
ul. Oleska 48, 45-052 Opole
tel. 0 77 452 74 08
email: gmajewska@uni.opole.pl
Szczegółowe informacje dotyczące kierunków oraz programów studiów:
mgr Katarzyna Nowak
Sekretariat Instytutu Socjologii
ul. Katowicka 89, 45-061 Opole
tel. 0 77 452 74 80
email: socjologia@uni.opole.pl
Egzaminy dla cudzoziemców ze znajomości języka polskiego
Egzaminy będą się odbywać w terminach:
11 lipca 2019, godz.10.00, sala 330
24 września 2019, godz.10.00, sala 330
27 września 2019, godz.10.00, sala 330
Zasady kwalifikacji
Minimalna liczba punktów będąca podstawą do przyjęcia na studia, uzyskana przy zastosowaniu poniższej tabeli wynosi 30 punktów.
Wymagania rekrutacyjne: konkurs świadectw
LP. |
Egzamin maturalny | Waga | ||
PRZEDMIOT | CZĘŚĆ | % PKT | ||
1 | język polski | pisemna |
poziom podstawowy | 0,375 |
poziom rozszerzony | 0,50 | |||
3 | przedmiot do wyboru * | pisemna |
poziom podstawowy | 0,375 |
poziom rozszerzony | 0,50 |
Kandydat wybiera ocenę tylko z jednego poziomu.
* Dowolny przedmiot zdawany na maturze, za wyjątkiem j. polskiego.
KANDYDACI ZE "STARĄ MATURĄ"
LP. | Przedmiot | Ocena | Waga |
1 | język polski | część pisemna matury | 0,50 |
3 | przedmiot do wyboru ** | część pisemna matury | 0,50 |
ocena końcoworoczna * | 0,20 |
* Ocena końcoworoczna przeliczana jest na punkty zgodnie z tabelą umieszczoną w załączniku 4 Uchwały Senatu i będzie uwzględniana tylko w sytuacji, kiedy kandydat nie zdawał pisemnego egzaminu maturalnego z tego przedmiotu.
** Dowolny przedmiot zdawany na maturze, za wyjątkiem j. polskiego.