Rekrutacja na studia I stopnia, II stopnia i jednolite magisterskie

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, II stopień, 2 -letnie, stacjonarne

Szczegóły
Kod 12-PRK-DZ-S.M.2
Jednostka organizacyjna Wydział Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej
Kierunek studiów Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Forma studiów stacjonarne
Poziom kształcenia II stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 25
Czas trwania 2 lata
Adres komisji rekrutacyjnej Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna
WNoPiKS UO

Collegium Civitas UO
ul. Katowicka 89, 45-061 Opole,
pok. 310
tel. 77 452 74 62, 721 575 451
e-mail: politologia@uni.opole.pl

Cudzoziemcy:
International Students Office
ul. Grunwaldzka 31, 45-054 Opole,
pok. 1, 8, 9
tel. +48 77 452 7496
e-mail: hello@uni.opole.pl
Godziny otwarcia sekretariatu 11:00-14:00
Adres WWW http://wnopiks.uni.opole.pl/
Wymagany dokument
  • dyplom ukończenia studiów wyższych lub równoważny
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

(pokaż minione tury)

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna to kierunek studiów, który wzbudza duże zainteresowanie, a wybierany jest przez osoby, które wiedzą, że w przyszłości będą:

  • dziennikarzami,
  • kreatorami informacji,
  • rzecznikami prasowymi,
  • specjalistami w dziedzinie materiałów filmowych,
  • social media menadżerami,
  • badaczami mediów,
  • specjalistami od komunikacji społecznej, marketingu, public relations lub reklamy.

Jako student Dziennikarstwa i komunikacji społecznej zdobędziesz ogólną wiedzę, którą wykorzystasz bardzo konkretnie w praktyce! Dowiesz się o podstawowych uwarunkowaniach funkcjonowania instytucji medialnych w środowisku informacyjnym. Poznasz niezbędne do pracy zagadnienia z zakresu dziennikarstwa sieciowego i reportażu zaangażowanego. Ponadto poznasz zaawansowany wymiar dziennikarstwa i komunikacji społecznej – metodologię badań, społeczną odpowiedzialność mediów, komunikowanie międzykulturowe,  a także wejdziesz w tajniki zarządzania tak informacją, jak i samymi mediami.

 

Program studiów uwzględnia również wybór jednego z dwóch modułów - tak, abyś lepiej mogła/mógł skoncentrować się na kształtowaniu i ulepszaniu wybranych przez Ciebie umiejętności i kompetencji. Dostępne moduły możesz wybrać w zależności od własnych zainteresowań i dostępnych uwarunkowań organizacyjnych:     

·         Krytyka filmowa (w tym m.in. analiza dzieła filmowego, film a nowe media czy rynek filmowy);

·         Montaż audio-video (w tym m.in. technika montażu, postsynchrony / dubbing czy podstawy sztuki operatorskiej).

 

Zobacz stronę Wydziału Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej >>>

 

 

Czego uczy się na dziennikarstwie i komunikacji społecznej?

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna to kierunek studiów, którego program nauczania został skonsultowany z przedstawicielami otoczenia zewnętrznego i będzie przez nich współprowadzony, gdyż w gronie naszych wykładowców są dziennikarze mediów regionalnych i ogólnopolskich, a także specjaliści od reklamy i Public Relations.

Do dyspozycji studentów przygotowaliśmy świetnie wyposażoną w cyfrowy sprzęt reporterski pracownię do montażu radiowo-telewizyjnego (kamery, aparaty i magnetofony do nagrań radiowych). Wszystkie zebrane i nagrane materiały można studenci montują w trakcie zajęć, dzięki czemu poznają specyfikę pracy w profesjonalnych redakcjach.

Studenci odbywać też będą zajęcia w siedzibie Studenckiej Telewizji Uniwersytetu Opolskiego, gdzie w małych grupach zajmą się tworzeniem programów telewizyjnych. Pracę radiowca na co dzień zgłębiać będą w studenckiej rozgłośni Radio Sygnały. Na studentów zainteresowanych pisaniem czekają w naszej pracowni programy do profesjonalnego składu gazet. Pod okiem dziennikarzy i grafików będą mogli realizować swoje pomysły, stawiając pierwsze kroki w piśmie „Gazeta Studencka”.

 

Dlaczego warto studiować ten kierunek?

dr Sabina Baraniewicz-Kotasińska, koordynatorka kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Działalność studencka

Nasi studenci działają w wielu organizacjach: Samorządzie Studenckim, Studenckim Kole Naukowym Politologów, w Kole Naukowym „Radio-Sygnały” (pasjonaci radia), w Kole Naukowym „Studencka” (pasjonaci dziennikarstwa prasowego), a także w SETA TV, czyli najlepszej w Polsce telewizji studenckiej, dzięki czemu rozwijają swoje pasje i pogłębiają zainteresowania.

Nasi studenci to nasi najważniejsi partnerzy w działaniach – to oni tworzą życie studenckie naszego Wydziału!

 

Co można robić po tych studiach?

Absolwent będzie przygotowany do podjęcia pracy w redakcjach ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych mediów oraz w wyspecjalizowanych agencjach zajmujących się komunikacją społeczną i marketingiem. Będziecie w stanie swobodnie funkcjonować na rynku nowych mediów. 

Nasi absolwenci pracują w najważniejszych redakcjach rozsianych po całym kraju; swobodnie kreują przekaz informacji, który codziennie trafia do setek tysięcy odbiorców.  Informacja stanowi dziś jeden z kluczowych zasobów. Rzetelna, wiarygodna informacja pozwala podejmować odpowiednie decyzje polityczne i biznesowe. Informacja stanowi też narzędzie do zarządzania grupami społecznymi, a niejednokrotnie sterowania zachowaniami społecznymi jednostek i grup. O ile poprzednie wieki charakteryzowały się deficytem informacji (tylko nieliczne osoby miały dostęp do aktualnych informacji), o tyle XXI wiek wyróżnia się nadprodukcją informacji, z czego część z nich to tzw. fake newsy. W takich warunkach zawód dziennikarza nabiera szczególnego znaczenia. Dziennikarz zbiera bowiem informacje, weryfikuje ich prawdziwość, interpretuje je i osadza w szerszym kontekście, a następnie podaje do publicznej wiadomości. Dzięki pracy dziennikarza, społeczeństwo lepiej rozumie wydarzania i zachodzące w świecie procesy. Kierunek dziennikarstwo i komunikacja społeczna ma na celu przygotowanie do podjęcia zawodu dziennikarza i wykonywania go zgodnie z najlepszymi standardami warsztatowymi i etycznymi.

Są to idealne studia dla osób, które chcą rozwinąć swoje umiejętności oraz podjąć wyzwanie na rynku pracy, nie tylko w mediach, ale również w usługach kreatywnych, jako copywriterzy, social-media ninja, specjaliści od pozycjonowania i targetowania treści i wielu innych, dopiero co powstających.

Absolwenci wykazujący zainteresowania naukowe będą przygotowani do podjęcia studiów trzeciego stopnia (studia doktoranckie) z zakresu nauki o polityce i administracji.

Dołącz do nas już dziś!

 

Dostępność

Serdecznie zapraszamy na studia wszystkie osoby. Jesteśmy Wydziałem w pełni dostępnym! Zarówno pod względem infrastrukturalnym, cyfrowym czy komunikacyjnym jesteśmy otwarci i wspierający. Program studiów został dostosowany do potrzeb i możliwości naszych studentów. Chciał(a)byś uzyskać więcej informacji? Napisz lub zadzwoń do nas!

 

Cudzoziemcy

Więcej informacji dla kandydatów zagranicznych i osób posiadających zagraniczne dokumenty na stronie hello.uni.opole.pl
Pytania odnośnie rekrutacji cudzoziemców: hello@uni.opole.pl
tel. +48 77 452 7496,      +48 77 452 7292

Kandydaci zagraniczni dokumenty składają w International Students Office (również przesłanych pocztą)
adres: ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8,9  45-054 m. Opole

 


Zasady kwalifikacji

 Wymagania rekrutacyjne: konkurs dyplomów

O przyjęcie mogą ubiegać się absolwenci kierunków studiów co najmniej pierwszego stopnia, dla których dyscypliną wiodącą są dyscypliny z dziedziny nauk społecznych lub humanistycznych.

 

Jednostka kwalifikacyjna Waga
Ocena z dyplomu studiów wyższych 1