Kod | 9-KRK-AD-D3 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Prawa i Administracji |
Kierunek studiów | Administracja |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom kształcenia | licencjackie |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 50 |
Czas trwania | 3 lata |
Adres komisji rekrutacyjnej | 45-060 Opole, ul. Katowicka 87 A, 2.4 tel. 77 452 75 02 Cudzoziemcy: 45-054 Opole, ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8, 9, tel. 77 452 74 96 |
Godziny otwarcia sekretariatu | 8:00-15:00 |
Adres WWW | http://www.wpia.uni.opole.pl |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Informacje ogólne
Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Opolskiego należy w Polsce do najmłodszych i najdynamiczniej rozwijających się w Polsce. Kadrę badawczo-dydaktyczną stanowi zespół zaangażowanych pracowników, teoretyków oraz praktyków (sędziów, prokuratorów, adwokatów, radców prawnych, urzędników panstwowych), którego zadaniem jest nie tylko przekazywanie aktualnej wiedzy prawniczej, ale również zaszczepianie w studentach troski o dobro wspólne.
Pracę naukowo-dydaktyczną wspomagają: biblioteka wydziałowa, nowoczesne laboratorium kryminalistyczne, sala rozpraw oraz Klinika Prawa, której celem jest udzielanie porad prawnych zainteresowanym mieszkańcom.
Misją Wydziału jest kształcenie do służby publicznej w państwie prawa; pogłębianie i upowszechnianie wizji człowieka i świata w kontekście wyzwań współczesności, dbałość o wysoki poziom kształcenia akademickiego i badań naukowych, a także rozwijanie inicjatyw prowadzących do umocnienia więzi z innymi jednostkami naukowo-badawczymi.
Czego uczy się na administracji?
Administracja jest najstarszym kierunkiem prowadzonym przez Wydział Prawa i Administracji, który mimo dużej konkurencji od lat cieszy się zainteresowaniem kandydatów, uznaniem pracodawców i daje możliwość przygotowania się m.in. do roli profesjonalnego urzędnika.
Posiadamy Certyfikat Doskonałości Kształcenia w kategorii „doskonały kierunek” na studiach ADMINISTRACJA pierwszego i drugiego stopnia! Certyfikat przyznawany jest przez Polską Komisję Akredytacyjną. Podstawą przyznania certyfikatu jest pozytywna ocena programowa na 6 lat poparta dobrymi praktykami w zakresie jakości kształcenia lub udokumentowanymi, regularnymi osiągnięciami studentów i absolwentów.
Program studiów został ukształtowany w sposób zapewniający zdobycie wiedzy ogólnej i specjalistycznej, niezbędnej pracownikowi administracji publicznej. Celowi temu służy przede wszystkim szeroki zakres podstawowych przedmiotów prawnych ze szczególnym uwzględnieniem problematyki integracji i współpracy europejskiej.
Kształcenie na studiach licencjackich (3-letnich) stacjonarnych odbywa się w ramach następujących specjalizacji:
- administracja usług publicznych;
- administracja podatkowa.
Zobacz szczegółowy program studiów!
Działalność studencka
Studenci Wydziału Prawa i Administracji mają szansę rozwoju pasji i zainteresowań w ramach wielu organizacji studenckich. Na Wydziale aktywnie działają:
- KN Constituo;
- KN Kryminalistyki i Kryminologii;
- KN Interlex;
- KN Prawa Karnego Materialnego „Wokanda”;
- KN Prawa Cywilnego i Własności Intelektualnej;
- KN TEAL - The European & American Law;
- KN Rynków Finansowych;
- KN Securus;
- Studencka Poradnia Społeczno-Prawna Bona Fides.
Studenci Wydziału Prawa i Administracji często zaangażowani są w działalność naukową i dydaktyczną, za co wielokrotnie są nagradzani przez Rektora Uniwersytetu Opolskiego. Ponadto podejmują wiele inicjatyw służących mieszkańcom regionu, angażując się w organizację Opolskiego Festiwalu Nauki, chętnie zapraszają na prelekcje uczniów szkół średnich, a także organizują liczne certyfikowane warsztaty, które pozwalają zdobywać nowe kompetencje społeczne i umiejętności miękkie.
Praktyki i staże
Studenci kierunków prowadzonych przez Wydział Prawa i Administracji mają możliwość odbywania praktyk oraz staży w wielu instytucjach publicznych. Instytucje, w których studenci mogą odbywać praktyki to Sądy, prokuratury, kancelarie prawne, kancelarie komornicze, organy administracji rządowej i samorządowej, gospodarczej, bankowości i finansów, organizacje pozarządowe, Sejm, Senat, placówki dyplomatyczne. Do placówek poza granicami kraju w których student może odbywać praktykę przykładowo zaliczyć należy Parlament Europejski, Komisje Europejska, ETS, kancelarie zagraniczne.
Ponadto, studenci mogą realizować fakultatywne staże dzięki podpisanym przez Wydział Prawa i Administracji porozumieniom z instytucjami publicznymi. Mamy podpisane umowy o współpracy z podmiotami takimi jak:
- Instytut Wymiaru Sprawiedliwości
- Prokuratura Krajowa
- Krajowa Szkoła Administracji Publicznej
- Okręgowa Izba Radców Prawnych w Opolu
- Komenda Wojewódzka Policji w Opolu
- Okręgowy Inspektorat Służby Więziennej w Opolu
- Rzecznik Finansowy
- Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego
- Międzynarodowy Ośrodek Szkolenia i Badań nad Dziedzictwem Kultury w Zagrożeniu
Studiuj za granicą w ramach ERASMUS+
Przeżyj fantastyczną przygodą i wyjedź w trakcie studiów na półroczną lub roczną wymianę zagraniczną! Zdobędziesz niesamowite doświadczenie, nawiążesz nowe znajomości oraz zwiedzisz ulubione miejsca dzięki umowom o partnerstwie m.in. z następującymi uczelniami:
Chorwacja 🇭🇷
|
Czechy 🇨🇿
|
Francja 🇫🇷
|
Hiszpania 🇪🇸
|
Macedonia
|
Niemcy 🇩🇪
|
Rumunia 🇷🇴
|
Słowacja 🇸🇰
|
Serbia 🇷🇸
|
Turcja 🇹🇷
|
Węgry 🇭🇺
|
Włochy 🇮🇹
|
Co można robić po tych studiach?
Absolwent studiów administracyjnych uzyskuje tytuł zawodowy licencjata w dziedzinie administracji i jest przygotowany do organizowania pracy, podejmowania samodzielnych decyzji, kompetentnej obsługi petentów oraz prowadzenia spraw instytucji zarówno w jej organizacji wewnętrznej, jak i we współpracy z otoczeniem lokalnym, ponadlokalnym, regionalnym oraz strukturami Unii Europejskiej.
Absolwenci administracji znajdują zatrudnienie m.in. w:
- administracji samorządowej i rządowej (np. w urzędach miast, gmin, starostwach powiatowych, urzędach marszałkowskich, urzędach wojewódzkich, urzędach skarbowych),
- administracji sądownictwa i prokuratury,
- administracji służby więziennej, straży pożarnej i policji,
- administracji finansowej,
- administracji służby zdrowia, pomocy społecznej, oświaty i kultury,
- administracji sektora prywatnego,
- biurach obrotu nieruchomościami.
Kontynuowanie nauki na II stopniu studiów
Absolwent studiów I stopnia na kierunku Administracja może kontynuować naukę m.in. na następujących kierunkach studiów II stopnia prowadzonych na Uniwersytecie Opolskim: Administracja, Bezpieczeństwo wewnętrzne, Ekonomia, Politologia, Stosunki międzynarodowe.
Dane adresowe
Komisja rekrutacyjna Wydziału Prawa i Administracji
ul. Katowicka 87 A, 45-060 Opole
tel. 77 452 75 08
tel. 77 452 75 34
e-mail: wpia@uni.opole.pl
Cudzoziemcy
Więcej informacji dla kandydatów zagranicznych i osób posiadających zagraniczne dokumenty na stronie hello.uni.opole.pl
Pytania odnośnie rekrutacji cudzoziemców: hello@uni.opole.pl
tel. +48 77 452 7496, +48 77 452 7292
Kandydaci zagraniczni dokumenty składają w International Students Office (również przesłanych pocztą)
adres: ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8,9 45-054 m. Opole
Zasady kwalifikacji
Wymagania rekrutacyjne: konkurs świadectw
LP. | PRZEDMIOT | Waga | Minimalna liczba punktów | |
1 | język polski lub język ojczysty kandydata |
część pisemna nowej matury, poziom podstawowy |
0,3 | 30 |
część pisemna: - nowej matury, poziom rozszerzony lub - „starej matury” |
0,4 | |||
2 | język obcy | część pisemna nowej matury, poziom podstawowy |
0,15 | |
część pisemna: - nowej matury, poziom rozszerzony lub - „starej matury” |
0,2 | |||
Ocena końcoworoczna (wyłącznie w przypadku gdy kandydat nie zdawał egzaminu pisemnego z żadnego z wymienionych przedmiotów w ramach „starej matury” i matury zagranicznej) |
0,1 | |||
3 | przedmiot do wyboru:
|
część pisemna nowej matury, poziom podstawowy |
0,3 | |
część pisemna: - nowej matury, poziom rozszerzony lub - „starej matury” |
0,4 | |||
Ocena końcoworoczna (wyłącznie w przypadku gdy kandydat nie zdawał egzaminu pisemnego z żadnego z wymienionych przedmiotów w ramach „starej matury” i matury zagranicznej) |
0,1 |
Oceny w skali innej niż „100-punktowa” przeliczane będą zgodnie z tabelą umieszczoną w załączniku nr 4 do uchwały rekrutacyjnej.